جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید سالانه خرما در کشور است که بسته به شرایط کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد آن صادر می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، محسن رشیدفرخی پنجشنبه ۲۹ دی ماه در محل برگزاری میز ملی خرما در بوشهر اظهار کرد: اگر بخواهیم با دیگر کشورهای صادرکننده خرما رقابت کنیم باید در زمینه بهداشتی و بسته‌بندی معیارهای بهتری داشته باشیم. در این سه سال در بخش بسته‌بندی خرما در کشور بسیار پیشرفت کرده‌ایم و از آن‌جا که نمایشگاه‌ها ویترین صادراتی کشور هستند، اگر بیشتر برگزار شوند انگیزه برای رعایت موارد صادراتی بیشتر می‌شود و امیدواریم در چند وقت آینده در افزایش کیفیت در کنار دیگر کشورها مانند تونس قرار بگیریم.

khormaye jonoubi
وی با بیان اینکه در بازاریابی بازار هدف ما تغییر کرده و صادرکنندگان با شرایط جدید کشور خود را وفق داده‌اند، اضافه کرد: بازار هدف از کشورهای غربی به طرف کشورهای مستقل همسود (C.I.S)، هندوستان و کشورهای شرق آسیا تغییر مسیر داده است.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران با اشاره به این‌که اتاق‌های بازرگانی پشتوانه ورود بازرگانان به بازارهای جهانی هستند و تلاش بالایی در این زمینه کرده‌اند، گفت: نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید سالانه خرما در کشور است که بسته به شرایط کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد آن صادر می‌شود و همین یک‌سوم تولید برای صادرت میزان مناسبی است تا دوسوم میزان تولید نیز نیاز داخلی به خرما را برآورده کند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group