جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر مخابرات منطقه بوشهر به افزایش ۳۰ درصدی استفاده مردم استان از تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 90 هزار متر سیم و کابل در استان به سرقت رفته و حدود ۵ میلیارد تومان به مخابرات منطقه بوشهر خسارت وارد کرده است.

به گزارش دیارجنوب، علی مهرپویا روز سه شنبه 27 دی ماه در نشست خبری شمار تلفن های ثابت در استان بوشهر را ۳۰۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: بوشهر بعنوان یکی از استان های برتر در مصرف اینترنت همراه شناخته شده و تاکنون 60 هزار ADSL و یک میلیون و 100 هزار سیم کارت در استان بوشهر فعال است.
وی به بازه پرداخت قبوض در استان اشاره کرد و گفت: مردم استان بوشهر هر 6 ماه یکبار قبض تلفن خود را پرداخت میکنند و درواقع بازه پرداخت قبوض در استان 189 روز است.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به پیگیری کارشناسان مخابرات برای اتصال منطقه تنگک 3 بوشهر به فیبر نوری گفت: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته، منازل این منطقه تا 3 هفته آینده به فیبر نوری متصل می شوند.

neshaste mokhaberat b 1
مهرپویا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 90 هزار متر سیم و کابل در استان بوشهر به سرقت رفته، افزود: این میزان سرقت حدود 5 میلیارد تومان به مخابرات منطقه بوشهر خسارت وارد کرده است.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر با بیان اینکه در بیشتر نقاطی که سرقت انجام شده نمیتوان کابل زمینی رد کرد، گفت: تعداد زیادی از روستاهای استان به دلیل سرقت به فیبر نوری متصل شده اند.
وی میزان کل بدهی مخابرات منطقه بوشهر به مشترکین و دستگاه های اجرایی را معادل 35 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 20 میلیارد تومان از مطالبات مربوط به ادارات و سازمان های دولتی و مابقی مربوط به بخش خانگی است.
مهرپویا درخصوص مشکلات مالی مخابرات منطقه بوشهر گفت: ما تاکنون با فروش اموال و دارایی های مخابرات توانستیم در مسیر توسعه گام برداریم و باید تعرفه مخابرات نیز همانند آب، برق و گاز افزایش یابد.
وی به میزان استفاده مردم از تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: استفاده مردم از تلفن ثابت بعد از افزایش آبونمان یعنی از مهرماه سال جاری در استان تاکنون 30 درصد افزایش یافته است.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر در خصوص تلفن خانگی ثابت بالاترین میزان رضایتمندی را در کشور داشته است.

neshaste mokhaberat b 1
وی کل سرمایه های هزینه شده در طرح های توسعه ای مخابرات استان را 1690 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 60 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فیبر نوری در استان بوشهر تصویب شده که با ابلاغ بودجه به استان بوشهر، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر از اجرای طرح پایلوت اتصال فیبر نوری در دو روستای کشور خبر داد و گفت: یکی از دو روستاهای طرح پایلوت در استان بوشهر قرار دارد که طرح آن مصوب شده ولی ابلاغ نشده است.
مهر پویا عنوان کرد: درحال حاظر4500 شماره تلفن در بستر فیبر نوری قرار دارد که تا ظرفیت 25 هزار شماره تلفن قابل توسعه است و پیش بینی میشود از اسفند امسال اجرایی شود.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر در پاسخ به سوالات خبرنگارن درخصوص نصب دکل در محلات و تهدید سلامتی گفت: نصب دکل در محلات هیچ مشکلی برای اشخاص بوجود نمی آورد و درواقع هرچه به آنتن موبایل نزدیک تر باشیم میزان سیگنال ها برای رد وبدل کمتر و هرچه دورتر باشیم سیگنال ها افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه بوشهر از لحاظ استفاده از سیم کارت قدیمی بعنوان آخرین استان در کشور است، افزود: تلفن همراه 85 هزار نفر در استان 4G است ولی سیم کارت آنها به4G تبدیل نشده است.

neshaste mokhaberat b 1
مهرپویا به ثبت درخواست مردم از طریق سامانه ها تاکید کرد و گفت: مردم در زمان کندی سرعت اینترنت میتوانند با تلفن ثابت خود از طریق سامانه 20195 و با تلفن همراه با سامانه 9990 شکایت خود را ثبت کنند تا قابل پیگیری باشد.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر یادآور شد: شهروندان قبل از ثبت شکایات خود نسبت به کند بودن سرعت اینترنت با چک کردن یکی از سایت های داخلی مطمئن شده و پس از آن درخواست خود را ثبت نمایند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group