شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

شهردار برازجان با اشاره به ایجاد تحولات عمرانی شگرف و زیباسازی شهر گفت: عملیات دیوار حفاظتی در ۷ نقطه شهر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مرتضی قدوسی بعدازظهر روز دوشنبه 12 دی ماه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدا و قدردانی از اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه ها بازوان قدرتمند مدیران در انعکاس عملکرد و ارائه خدمات ارزنده جمهوری اسلامی به جامعه هستند.
وی با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری برازجان در خصوص اجرای پروژه ها گفت: در حال حاظر شرایط شهرداری برازجان در اجرای پروژه های عمرانی و خدمت رسانی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی با تلاش مجموعه، بسیار مطلوب و رضایت بخش است و انعکاس این رضایتمندی از سوی همشهریان نقطه قوت و موجب انگیزه بیشتر برای ما خواهد بود.
قدوسی با اشاره به فعالیت یکساله خود در شهرداری برازجان ابراز داشت: از ابتدای شروع کار در مجموعه شهرداری برای ایجاد فرصت های مختلف عمرانی و فرهنگی به شناخت کلی و آمار سنجی وضعیت مجموعه و سطح شهر پرداختیم تا بتوانیم با برنامه ریزی و طراحی پروژه ها تحولی شگرف در ساختار شهر ایجاد کنیم.
وی با اشاره به گرمای طاقت فرسای شهر و مشکلات متعدد برای استقبال از پروژه ها در نیمه اول سال بیان کرد: با تلاش همکاران برای اولین بار در تاریخ شهرداری برازجان بیش از 70 درصد پروژه های عمرانی در نیمه اول سال فعال شد و روند روبه رشد آن برای شهروندان قابل مشاهده است.

neshast shahrdar borazjan 1
شهردار برازجان به تلاش مدیریت شهری برای انجام پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: تیم کاری مدیریت شهری شهرداری برازجان با انگیزه، منسجم و هماهنگ در حال اجرای پروژه ها هستند.
قدوسی اضافه کرد: تمامی پروژه هایی که عملیات آنها در سطح شهر آغاز شده بیش از  50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی به فعال شدن 45 پروژه عمرانی در شهر برازجان طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: درحال حاظر از این تعداد پروژه ها 42 مورد آن فعال و تنها 3 پروژه آن طی یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
شهردار برازجان به تقاطع بلوار شهید مزارعی و میزان رضایت مندی مردم اشاره کرد و گفت: ازابتدای کار تلاش کردیم عدالت محوری، توازن و تعادل را در اجرای پروژه های سطح شهر رعایت کنیم تا درهمه محلات بصورت یکسان شاهد پیشرفت باشیم.
قدوسی به ارائه گزارش عملکرد خود طی یکسال فعالیت در مجموعه شهرداری برازجان پرداخت و افزود: تالار فرهنگی شهید سلیمانی بعد از 7 ماه وقفه فعال شد که اکنون شاهد پیشرفت 85 درصدی آن هستیم و با تخصیص اعتبارات کمیته برنامه ریزی تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
وی به آغاز بهسازی بوستان شهید کشتکار در هفته دفاع مقدس سالجاری اشاره کرد و گفت: مدت زمان اتمام این پروژه 8 ماه درنظرگرفته شده که با رایزنی و تعهد از پیمانکار، امیدداریم تا پایان سال تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.
شهردار برازجان از احداث بوستان جانباز با مساحت 5 هکتار خبر داد و گفت: این بوستان با طراحی خاص یکی از زیباترین پروژه های عمرانی و زیبای شهر و قطب گردشگری شهرستان دشتستان خواهد شد.

neshast shahrdar borazjan 1
قدوسی از آغاز بهسازی بلوار جمهوری اسلامی (حسین آباد) خبر داد و گفت: این پروژه شامل اصلاح و بهسازی کل بلوار، روکش آسفالت، پیاده رو سازی و یکسان سازی سایبان های مغازه ها است که در حال حاظر اصلاح و بهسازی بلوار آغاز شده و با تکمیل آن شاهد یکی از زیباترین نقاط شهر خواهیم بود.
وی به دیوار چینی دره ها و احداث دیوار حفاظتی اشاره کرد و افزود: برای اولین بار در طول 20 سال گذشته، دیوار چینی دره های فصلی شهر برازجان آغاز شده و بطور بی سابقه ای در حال انجام است.
شهردار برازجان با بیان اینکه اجرای دیوار حفاظتی در 7 نقطه از سطح شهر آغاز شده، افزود: مجموع دیوار حفاظتی قابل اجرا در شهر برازجان 7 کیلومتر با 25 میلیون تومان اعتبارات داخلی است و کل اعتبار هزینه شده 100 میلیارد تومان است.
قدوسی گفت: طی یکسال اخیر 70 هزار متر مربع آسفالت معابر و کوچه های شهر و 10 هزار متر مربع پیاده رو سازی را در دستور کار داشتیم که سرانه ایجاد شده رضایت بخش و روبه پیشرفت است.
وی به اجرای پروژه های متعدد درخصوص زیباسازی شهر اشاره کرد و گفت: المان های 4 میدان اصلی شهر ساخته شده که طی 45 روز آینده نصب و زیبایی خاصی به شهر خواهند داد.
قدوسی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه برای تعمیر و نوسازی ماشین آلات بخش خدماتی شهرداری بیان داشت: تعمیر کامیون پس از 8 سال، تعمیر خودرو ایسوزو و تانکر آب 10 هزار لیتری پس از 4 سال و خرید 5 دستگاه اتوبوس جدید با هزینه 6 میلیارد تومان که بزودی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد.
وی به اجرای 40 برنامه فرهنگی طی یکسال اخیر در شهر برازجان اشاره کرد و گفت: سبک فعالیت های فرهنگی در سطح شهر تغییر کرده و با طرح نوینی در حال اجراست و همچنین در این مدت 10 مجموعه بازی نیز در فضاهای سبز شهر نصب شده که بی سابقه و نشان از حساسیت مجموعه شهرداری در این بخش ها است.
شهردار برازجان عنوان کرد: تاکنون 30 هزار اصله نخل و نهال خریداری شده و در حال کاشت در معابر شهری هستیم و همچنین سرای محله در نقاط مختلف شهر احداث شده است.
قدوسی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص سایت پسماند اظهار کرد: سایت پسماند و اداری معمولا باید در بیرون از شهر مستقر باشند که براساس همین رویکرد مجموعه اداری سازمان پسماند را به خارج شهر انتقال (ابتدای شهر از سمت شیراز) دادیم که بسیار منسجم و مرتب است.
وی از احداث لندفیل سایت دفن زباله در برازجان خبر داد و گفت: برای ساخت این مکان 800 میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
شهردار برازجان افزود: برای جمع آوری و دفن زباله در سایت پسماند طی روزهای اخیر جلساتی با شبکه بهداشت دشتستان و مراکز بیمارستانی-درمانی برگزار شد که با دریافت هزینه، زباله های عفونی در سایت پسماند دفن شوند.

neshast shahrdar borazjan 1
وی درپاسخ به سوال دیگر خبرنگار دیارجنوب درخصوص کمپ سگ های بلاصاحب در برازجان بیان کرد: این کمپ پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارد و پیمانکار آن نیز تعیین شده که امیدواریم تا پایان سال احداث و به بهره برداری برسد.
قدوسی درخصوص ساختمان های غیر ایمن در شهر برازجان گفت: 35 مورد ساختمان های غیر ایمن در شهر شناسایی شده که یک سوم آن مربوط به ادارات قدیمی است.
وی درخصوص احیای بازارچه محلی و دستفروش های انتهای خیابان 7 تیر گفت: در انتهای خیابان 7 تیر زمینی متعلق به شهرداری درحال اسفالت معابر و خیابان های اصلی آن هستیم تا بازارچه محلی و دستفروش ها با انتقال به این مکان ساماندهی شوند.
شهردار برازجان به پیگیری ها جدی درخصوص اخذ سند آرامگاه جدید شهر اشاره کرد و افزود: با وجود پیگیری های متعدد هنوز اعتبارات آرامگاه جدید تخصیص نیافته و برای آرامگاه فعلی نیز با توجه به سیاست های اصلاحی، ظرفیت هایی ایجاد شده که تا چند سال آتی مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.
وی درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد: در حال پیگیری و رایزنی های متعددی هستیم تا با موافقت مدیریت ارشد استان و وزارتخانه بتوانیم این منازل را به محدوده شهری اضافه کنیم.
شهردار برازجان گفت: مجموعه شهرداری با جدیت تمام و بدون هیچ چشم داشتی در جهت خدمت رسانی و تحول آفرینی در سطح شهر درحال تلاش است تا آینده ای خوب از لحاظ عمرانی در شهر رقم بخورد.
قدوسی به برگزاری همایش مادران آسمانی توسط شهرداری بطور سالانه اشاره کرد و گفت: این همایش امسال در روز شنبه 17 دی ماه ساعت 14:00 در سالن ورزشی امام خمینی(ره) و با حضور 2 مادر شهید مدافع حرم از مشهد مقدس برگزار می شود.

neshast shahrdar borazjan 1neshast shahrdar borazjan 1neshast shahrdar borazjan 1neshast shahrdar borazjan 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group