سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه اکثر لینک‌های آلوده در پنجشنبه و جمعه‌ها برای مخاطبان ارسال می‌شود، گفت: مخاطبان در ایام آخر هفته بر روی لینکی که نمی‌شناسند، اصلا کلیک نکنند!

به گزارش دیارجنوب سردار وحید مجید درباره کلاهبرداری اینترنتی از طریق پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده اظهار کرد: افراد باید لینک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود را با سایت‌های روابط عمومی ادارات بررسی کنند.
وی با بیان اینکه پلیس فتا همچنان اصرار دارد تا تمام پیامک‌های انبوه از طریق MASK برای مخاطب ارسال شود، گفت: اما همچنان این موضوع انجام نشده و تمامی ادارت به MASK مجهز نشده‌اند.

hoshdar payamaki mokhaberat

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه درست است که کلاهبرداری‌های اینترنتی اولویت اول جرایم جرائم سایبری را دارد، متذکر شد: 35 درصد از جرایم سایبری مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی است.
سردار مجید تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنم پیامک‌هایی که در ارتباط با حوادث بزرگ جمعیتی، اعیاد، عزاداری‌ها، پدیده‌های زیستی است را با دقت بیشتری بر روی لینک آنها کلیک کنند.
وی با اشاره به اینکه اکثر لینک‌های آلوده در پنجشنبه و جمعه‌ها برای مخاطبان ارسال می‌شود، گفت: مخاطبان در ایام آخر هفته بر روی لینکی که نمی‌شناسند، اصلا کلیک نکنند!
رئیس پلیس سایبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه فراوانی کلاهبرداری از طریق لینک‌های آلوده مربوط به کدام نهاد می‌شود، تصریح کرد: کلاهبرداری به اسم "سامانه ثنا" هنوز در صدر کلاهبرداری از طریق لینک‌های آلوده است.
سردار مجید گفت: سامانه ثنا هیچ سایت مشخصی ندارد و اگر برای شما پیامکی مبنی بر "ابلاغیه جدید" یا "پرونده اغتشاشات برای شما تشکیل شده است" ارسال شد، اعتنایی نکنید چراکه تمامی پیام‌کهایی که مربوط به قوه قضائیه و تشکیل پرونده باشد با سرشماره ADLIRAN برای مخاطب ارسال می‌شود./ بهار نیوز

استان بوشهر

Template Design:Dima Group