شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

برای اولین بار در ایران، جراحی بازسازی رباط صلیبی خلفی بدون پیچ‌گذاری که روشی نوین با مدت نقاهت کمتر است، در بوشهر انجام شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تأمین اجتماعی بوشهر، برای اولین بار در ایران، جراحی بازسازی رباط صلیبی خلفی بدون پیچ‌گذاری که روشی نوین با مدت نقاهت کمتر است، در بیمارستان تأمین‌اجتماعی سلمان فارسی بوشهر، بر روی زانوی یک ورزشکار آسیب‌دیده انجام شد.
یک متخصص ارتوپدی و فلوشیپ زانو در بوشهر، روشی برای عمل جراحی ربات صلیبی پشتی زانو ابداع کرده که برای اولین بار در کشور آن را در بیمارستان سلمان فارسی تأمین‌اجتماعی بوشهر بر روی زانوی یک ورزشکار آسیب‌دیده انجام داد.

jarahi robat
انجام عمل جراحی بازسازی رباط صلیبی خلفی، یکی از مشکل‌ترین عمل‌های جراحی آرتروسکوپی زانو است که معمولاً در این عمل، از گرافت تاندون اهدایی (الوگرافت) استفاده می‌شود اما برای اولین بار در ایران، جراحی بازسازی رباط صلیبی بدون پیچ‌گذاری و با روش دو طرف معلق در بیمارستان تأمین‌اجتماعی سلمان فارسی بوشهر انجام شد.
روش جراحی انجام شده در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر مزیت‌هایی نسبت به روش‌های قبلی دارد. از جمله اینکه در این روش از تاندون‌های خود بیمار به عنوان گرافت بازسازی استفاده می‌شود که علاوه بر ایجاد استحکام بیشتر، از ایجاد حساسیت احتمالی به گرافت نیز جلوگیری می‌شود و این روش همچنین هزینه کمتری نسبت به روش‌های جراحی قبلی دارد.
همچنین در این روش به دلیل پر شدن حفره استخوانی با گرافت استخوانی که از خود بیمار برداشته می‌شود دیگر نقص استخوانی که در روش‌های قبلی ایجاد می‌شد، ایجاد نمی‌شود که باعث افزایش سرعت بهبودی بیمار می‌شود.
این روش جدید جراحی توسط تیم ارتوپدی بیمارستان تأمین‌اجتماعی سلمان فارسی بوشهر به سرپرستی دکتر محمد اوجی‌مهر متخصص ارتوپدی انجام شده است.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group