جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از بازپس‌گیری 77 هکتار اراضی این منطقه از دست ابر بدهکاران بانکی خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، احمد دشتی زاده روز دوشنبه 28 آذر ماه در نشست خبری اظهار داشت: در سال گذشته و با آغاز فعالیتم در این منطقه با توجه به کسری حقوق 6 ماهه و بدهی های موجود، جلسات و برنامه ریزی های متعددی انجام شد.
وی با اشاره به بدهی 16 میلیارد تومانی منطقه ویژه بوشهر در سال گذشته گفت: از این مبلغ بدهی 10 میلیارد تومان مربوط به بدهی مالیاتی و بیمه و مابقی به حقوق و شرکت های منطقه تعلق داشت که تا امروز تمامی حقوق ها به روز پرداخت می شود.
دشتی زاده بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در ابتدا شوره زاری بیش نبود و درحال حاظر با تلاش مدیران درجایگاه مناسبی قرار گرفته است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر عنوان کرد: در مقطع خاصی به دلیل عدم بازرسی و نظارت صحیح مشکلاتی برای منطقه ویژه بوجود آمد که منجر به تشکیل 3 پرونده عمده اقتصادی درخصوص زمین و خارج از آن شد.

neshast mantaghe v 1
وی ادامه داد: یکی از این پرونده ها مربوط به 124 هکتار زمین با ارزش 800 میلیارد تومان است که یک نفر بعنوان احداث کننده شهرک گردشگری درخواست داده بود که هیچ نشانی برای ساخت این شهرک در منطقه وجود نداشت.
دشتی زاده افزود: شخصی که ابر بدهکار بانک ملی بوده این زمین را در دهه 80 با مبلغ 35 میلیارد تومان خریداری کرده و علاوه بر این 35 میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته که تاکنون هیچکدام را پرداخت نکرده است.
وی با بیان اینکه برای این زمین 922 سند تک برگ صادر شده، افزود: طبق قانون آزاد منطقه ویژه برای زمینی سند تک برگ صادر می شود که واحد تولیدی آن آماده به کار یا به بهره برداری رسیده باشد که ما برای روشن شدن این وضعیت همچنان درحال پیگیری هستیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان کرد: براساس حکم صادر شده برای این زمین ها، 60 درصد معادل 74 هکتار آنها برگردانده شده و مابقی در طرح دعوی است.
دشتی زاده گفت: زمین هایی که در گذشته به این شخص واگذار شده 7 هزار تومان بوده که بدلیل آماده سازی زیرساخت ها توسط شخص با هر متر 1500 تومان دراختیارش گذاشته شد.
وی به پرونده دیگر این منطقه اشاره کرد و گفت: این پرونده مربوط به 16 هکتار زمین است که تحت عنوان بازارچه بین المللی با متری 7 هزار تومان بوده که بدلیل آماده سازی زیرساخت ها توسط شخص با تضمین چک، متری 1500 تومان در دهه 80 به شخص واگذار شده است که تا امروز این پرونده در طرح دعوی و شکایت قرار دارد و بدنبال وکیل هستیم.

neshast mantaghe v 1
دشتی زاده با اشاره به پرونده اقتصادی دیگر این منطقه افزود: 12 هکتار از زمین های این پرونده بدون تملک از راه و شهرسازی به مردم واگذار شده که همچنان درحال پیگیری هستیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ادامه داد: از این 12 هکتار زمین، قرارداد 3 هکتار آن فسخ شده و به سرمایه گزار جدید واگذار شده است.
وی پرونده بعدی این منطقه را مربوط به آهن آلات با ارزش 130 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این خصوص باید مستندات به قاضی ارائه میشد که با کم کاری خود منطقه باعث شد که منطقه ویژه اقتصادی بوشهر محکوم شود که بدنبال حل این مشکل هستیم.
دشتی زاده خاطرنشان کرد: طی این مدت کوتاه از فعالیت در این منطقه، در مجموع 77 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر که برای تولید و اشتغال در اختیار سرمایه گزار نماها قرار گرفته بود با حکم قضایی از آنها تحویل گرفته شده است .
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده تمامی واگذاری زمین ها عمدی بوده و باید با افراد خاطی برخورد شود.
وی عنوان کرد: درحال حاظر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 26 واحد فعال صنعتی، 42 واحد فعال خدماتی، 11 واحد نیمه فعال خدماتی، 16 واحد راکد صنعتی، 6 واحد خدماتی راکد دارد و 20 واحد صنعتی و 13 واحد خدماتی درحال ساخت هستند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان داشت: وی با بیان اینکه منطقه ویژه 550 هکتار زمین دارد که ۵۲۰ هکتار آن به سرمایه گذاران تحویل داده شده است.
دشتی زاده یادآور شد: این منطقه درخصوص عدم اجرای طرح نیز 31 واحد صنعتی و ۲۶ طرح خدماتی دارد.
وی در خصوص انبار های موجود در این منطقه گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 29 هزار متر مربع انبار مسقف و 40 هزار انبار روباز داریم که میتوانیم در اختیار گمرک قرا دهیم.

neshast mantaghe v 1neshast mantaghe v 1neshast mantaghe v 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group