پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دشتستان از برگزاری ۲۱ برنامه شاخص هفته پژوهش و فناوری در شهرستان خبر داد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، محمد باقر زاده عصر روز چهارشنبه 16 آذر ماه در نشست هماهنگی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: دو مجموعه ی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، متولی امور دانش بنیان در سطح کشور هستند که پارک های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور در زیرمجموعه آنها قرار گرفته اند.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دشتستان عنوان کرد: در سال 1383 مرکزعلم و فناوری و در سال 1387 پارک علم و فناوری در بوشهر راه اندازی شد تا افراد خلاق و صاحب ایده در راستای ایجاد اشتغال، حمایت و تجاری سازی شوند.

neshaste fanavari da 1
وی درخصوص مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان دشتستان گفت: این مرکز از سال 1394 با هدف حمایت و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی در شهر برازجان مرکز دشتستان راه اندازی شد که تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.
باقر زاده بیان داشت: راه اندازی پارک های علم و فناوری در استان ها بمنظور ایجاد حلقه مابین دانشگاه و صنعت بوده تا دستاوردهای پژوهشی را تبدیل به کالا و در اختیار بخش صنعت و جامعه قرار دهند.
وی با بیان اینکه در پارک های علم و فناوری "تجاری سازی" انجام می شود، افزود: برند سازی و تولید انبوه محصولات در پارک ها منجر به درآمد زایی شده و باعث ایجاد ثروت و رفاه در جامعه خواهد شد.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دشتستان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری ابراز داشت: هفته پژوهش و فناوری از نوزدهم آذر ماه آغاز و 21 برنامه شاخص این هفته در شهرستان برگزار خواهد شد.

neshaste fanavari da 1
وی برنامه های هفته پژوهش و فناوری در شهرستان دشتستان را برشمرد و عنوان کرد: بازدید دانشجویان و دانش آموزان از مرکز رشد، نشست آموزشی فناوری های نوین حوزه کشاورزی، کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات تامین اجتماعی، کارگاه انتقال تجره مدیران موفق شرکت های صنعتی با واحدهای فناور، نمایشگاه دستاوردهای دانشکده کشاورزی و کارگاه آموزشی چالش های سم و کود در حوزه کشاورزی در این هفته برگزار خواهد شد.
باقر زاده از برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور شهرستان دشتستان در هفته پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور 30 شرکت در حوزه های مختلف و رونمایی از 9 محصول فناورانه جدید شامل 6 مورد کالا و 3 مورد خدمات نرم افزاری و وب سایت برگزار می شود.
وی به پوشش رسانه ای این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: امسال در نظر داریم با پوشش رسانه ای گسترده و حضور دستگاه های اجرایی شهرستان در نمایشگاه بمنظور تحقق شعارسال، گام موثرتری در حوزه اشتغال و دانش بنیان کشور برداریم.

neshaste fanavari da 1
باقر زاده به دیگر برنامه های هفته پژوهش و فناوری در شهرستان دشتستان اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزشی زمینه های کارآفرینی در کشاورزی، تقدیر از پژوهشگران برتر، نمایشگاه دست سازه های دانش آموزی، نشست انتقال یافته های حوزه کشاورزی، عرضه محصولات شرکت های فعال جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای و شهرک صنعتی در نمایشگاه، اجرای مراسم زنگ پژوهش، برگزاری نمایشگاه تالیف کتب دبیران آموزش و پرورش و شرکت در میز خدمت مصلی نماز جمعه از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.
وی با اشاره به شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در شهرستان بیان داشت: 26 شرکت در مجموعه مرکز رشد واحدهای فناور دشتستان پذیرش و استقرار دارند که از این میزان 17 شرکت در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
باقر زاده از انتخاب واحدهای فناور برتر شهرستان خبر داد و گفت: واحدهای برتر فناور در حوزه های تولید کالا و ارائه خدمات در شهرستان دشتستان انتخاب شده اند که طی هفته پژوهش و فناوری از آنها تقدیر می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص میزان تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بیان داشت: صندوق پژوهش و فناوری استان بوشهر در ذیل صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دارد که از سال 98 راه اندازی و سال 99 فعالیت خود را آغاز کرده است.

neshaste fanavari da 1
باقر زاده ادامه داد: این صندوق علاوه بر پرداخت تسهیلات از پارک علم و فناوری، از محل معاونت پژوهش و فناوری نیز به شرکتهای فناور، خلاق و دانش بنیان تسهیلاتی ارائه می کند.
وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات مختلفی ارائه می دهد، عنوان کرد: تسهیلات تبصره 16 تا سقف یک میلیارد تومان، تسهیلات خدماتی 20 میلیون تومان، تسهیلات تحقیقاتی 250 میلیون تومان و تسهیلات تجاری سازی 200 میلیون تومان و تسهیلات سرمایه گزاری نیز از جمله خدمات این صندوق است.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دشتستان با اشاره به صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان شهرستان گفت: در سال گذشته 11 میلیارد تومان از منابع دولتی مختلف مصوب و در قالب تسهیلات به شرکت های دانش بنیان ارائه شد که توانستیم 35 میلیارد تومان درآمد زایی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت های دانش بنیان در شهرستان پیشرفت های چشمگیری داشته و در حال صادرات محصولات خود هستند.

neshaste fanavari da 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group