جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه تهدید کرد چنانچه توییتر قوانین اتحادیه اروپا در خصوص مدیریت محتوا‌های منتشرشده را رعایت نکند این شبکه اجتماعی را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی توییتر از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا برای رعایت قوانین مربوط به این کشور‌ها تحت فشار قرار گرفته است و بروکسل هشدار داده توییتر در صورت عدم پایبندی به قوانین ممکن است ممنوع شود.
آمریکا، ژنت یلن، وزیر خزانه‌داری گفته واشنگتن در حال بررسی خرید توییتر توسط ماسک است.
هشدار کمیسیون اروپا در تماس ویدئویی میان ایلان ماسک و تیری برتون، مقام مسئول اجرای قوانین دیجیتال در اتحادیه اروپا مطرح شد. برتون به ماسک گفت توییتر بایستی با فهرستی از قوانین موافقت کرده و آن‌ها را به اجرا بگذارد.

toeiter
از جمله قوانینی که مقام اتحادیه اروپا خواستار اجرای آن شده امتناع از اتخاذ رویکرد دلبخواه در فعال‌سازی مجدد حساب کاربری کاربران مسدود شده، مقابله شدید با دروغ‌رسانی (disinformation) و موافقت با ممیزی مستقل این پلتفورم تا سال آینده است.
برتون تهدید کرده در صورت عدم موافقت توییتر با این قوانین ممکن است با مسدودسازی در سراسر قاره اروپا و یا پرداخت جریمه‌ای معادل شش درصد از گردش مالی این شرکت مواجه شود.
طبق گفته افراد مطلع از گفت‌وگوی میان ایلان ماسک و برتون، مالک توییتر بار‌ها تأکید کرده که از نظر او «قانون خدمات دیجیتال» معقول به نظر می‌رسد. او همچنین اضافه کرده که متن این قانون را مطالعه کرده و نظرش این است که بایستی در تمام دنیا اجرا شود.
از جمله درخواست‌های اتحادیه اروپا این است که ایلان ماسک ملاک‌های روشن و مشخصی درباره شرایط تعلیق حساب کاربری کاربران اعلام کند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group