جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

امام جمعه بوشهر از پرداخت ۶۴ میلیارد تومان زکات در ۸ ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان وصول زکات تا پایان سال به ۸۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، ظهر امروز در همایش علمی، ترویجی و تکریم فعالان زکات در مصلا جمعه بوشهر زوایای مختلف زکات از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی را برشمرد و اظهار داشت: زکات نقش مهمی در سلوک تعالی شخصیت انسان دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، نقش پرداخت زکات در ابعاد ساختار روحی، روانی، باطنی انسان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت زکات انسان را از دنیا مادی عبور می‌دهد و ضمن آسمانی شدن انسان محبوب خداوند متعال می‌شود.
امام جمعه بوشهر نمونه بارز این انسان‌ها که از دنیا مادی عبور کرده‌اند را امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی ذکر کرد و افزود: انسانی که از دنیای مادی عبور کند و محبوب خداوند شود دارای شخصیت بزرگ الهی می‌شود.
وی بخشی از چالش‌های اجتماعی جامعه را منشا اقتصادی دانست و تصریح کرد: فقر، عدم ازدواج، مشکلات فرهنگی، آموزشی، عمران شهری و روستایی، چالش‌های زیست بوم منطقه با پرداخت زکات برطرف می‌شود.

zekatصفایی بوشهری، پرداخت زکات را مایه صعود شخصیتی انسان و امنیت جامعه دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر از دوران گذشته در پرداخت گذشته نقش مهمی داشته به گونه‌ای هنگام برداشت محصول کشاورزی ابتدا سهم زکات را پرداخت می‌کردند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از رشد وصول زکات در استان خبر داد و بیان کرد: پرداخت زکات در استان بوشهر نسبت به 12 سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته و از 5 میلیون تومان در سال 1389 در 8 ماهه امسال به 64 میلیارد تومان رسیده و این درحالی است که تا پایان امسال جذب 80 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.
امام جمعه بوشهر از تدوین برنامه وصول زکات تا افق 1404 خبر داد و تصریح کرد: بر اساس تدوین برنامه، پرداخت زکات در استان بوشهر تا سال 1404 به 120 میلیارد تومان می‌رسد.
وصول یک‌هزار و 700 میلیارد تومان زکات
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) هم از وصول یک‌هزار و 700 میلیارد تومان زکات در 8 ماه امسال خبر داد و افزود: این میزان زکات به صورت نقد و غیرنقدی جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.
مصطفی خاکسار قهرودی،کمک و رفع نیاز مردم و توسعه طرح‌های محرومیت‌زدایی را محل هزینه زکات دانست و خاطرنشان کرد: 80 درصد از زکات جمع‌آوری شده هزینه محرومان و مابقی آن نیز در امور زیربنایی و عام‌المنفعه مناطق محروم هزینه می‌شود.
وی جمع‌آوری این میزان زکات را بیانگر جایگاه فرهنگ این فریضه دینی دانست و بیان کرد: امروز اگر دشمن در جنگ ترکیبی بازی سوخته‌ای را به اسم حداقل‌های دینی مطرح می‌کند می‌خواهد جامعیت دینی و باور مردم را نسبت به مسائل دینی کم رنگ کند.
قائم مقام کمیته امداد اضافه کرد: جامعه‌ای می‌تواند انسان مسلمان و متدین را به سوی هدایت و تکامل مادی و معنوی پیش ببرد که در قالب جامعیت دینی مدیریت شود.
در این آیین ضمن افتتاح مرکز نیکوکاری ناب از فعالان عرصه زکات در استان بوشهر تجلیل شد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group