سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۴۲ درصد اعتبارات طرح نخلستان استان بوشهر پرداخت شده است.

به گزارش دیارجنوب، مسعود خوارزمی‌نیا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نخلستان یکی از برنامه‌های مهم در راستای بهبود وضعیت عملکرد نخیلات در استان بوشهر است که اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته است.
وی با اشاره به طرح آبیاری نوین و تحت فشار در اراضی نخلستان در سه منطقه سعدآباد، آب‌پخش و کلل خاطرنشان کرد: از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی سعدآباد تاکنون هزار و ۹۵۰ هکتار آن شبکه فرعی آن اجرایی شده است.

nakhlestan
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: عملیات اجرایی طرح در منطقه آب‌پخش و کلل دشتستان سال گذشته آغاز شد و از هفت هزار و ۷۰۰ هکتار در مرحله نخست هزار و ۵۰ هکتار شبکه فرعی دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی بیان کرد: در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آب‌پخش و هزار و ۲۰۰ هکتار منطقه کلل دشتستان تحت پوشش طرح آبیاری نوین و تحت فشار در اراضی نخلستان قرار گرفته شده است.
خوارزمی‌نیا به مصوبات هیئت دولت در بخش کشاورزی استان پرداخت و گفت: از ۱۶۵ میلیارد تومان مصوبات طرح نخلستان بوشهر تاکنون ۷۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
وی افزود: از هشت هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی زراعی شبانکاره دشتستان در مرحله نخست ۲ هزار و ۵۴۰ هکتار اجرا می‌شود که تاکنون ۲۹۰ هکتار آن وارد فاز عملیاتی شده و پیشرفت این طرح ۲۸ درصد است که با اجرای طرح ایستگاه پمپاژ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود./ مهر

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group