جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مهاجرت پرندگان از نقاط سردسیر به استان‌های جنوبی گفت: در حال حاضر گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر در نوار ساحلی و تالاب‌های استان بوشهر فرود آمده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی‌نژاد روز سه شنبه با اشاره به آغاز مهاجر پرندگان از مناطق سردسیر به جنوب کشور اظهار داشت: استان بوشهر در تالاب، پارک ملی دریایی، نوار ساحلی و مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع میزبان مهاجرت پرندگان از نقاط مختلف است.
وی از فرود پرندگان در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و گفت: اکنون بیش از 120 گونه پرنده در نوار ساحلی، تالاب، پارک‌های ملی دریایی و آبگیر زیست می‌کنند و تا فصل بهار سال آینده زیست و زاد و ولد می‌کنند.
وی پرندگان مهاجر را از خانواده مرغابی، لک لک، فلامینگو اعلام کرد و افزود: در این راین راستا برخی افراد سودجو شکار غیرمجاز پرندگان را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

parandegan mohajer
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از شناسایی شکارچیان غیرمجاز پرندگان خبر داد و تصریح کرد: در پی پایش گشت و کنترل مناطق برای جلوگیری از هرگونه تخلفات زیست محیطی و همچنین آنفلوانزا فوق حاد پرندگان مأمورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه حله در خور مزین گناوه 5 شکارچی غیرمجاز را شناسایی کردند.
قلی‌نژاد از اعزام گشت سیار به منطقه یاد شده خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی لازم بدون هیچگونه درگیری هر 5 شکارچی دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف لاشه پرندگان شکار شده خاطر نشان کرد: از شکارچیان 2 قطعه پرنده گونه حمایتی و حفاظت شده به همراه 5 قبضه سلاح شکاری ساچمه‌ای و مقادیری فشنگ کشف و ضبط شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل شکارچیان به مقامات قضایی خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی شهر بندر ریگ گناوه ضمن تشکیل پرونده متخلفین به مرجع قضایی برای رسیدگی معرفی شدند./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group