پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مسئول نهضت احیا واحدهای تولیدی راکد کشور گفت: دولت سیزدهم تصمیم جدی برای احیای واحدهای راکد دارد و در همین راستا مسئولین مربوطه عزم خود را برای فعالسازی و برگشت این واحدها به چرخه تولید جزم کرده اند.

به گزارش دیارجنوب، علی کریم پور در بازدید از 2 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان بوشهر اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۵۵ واحد صنعتی تعطیل در سطح کشور احیا شده و به چرخه تولید برگشتند.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۷۳۴ واحد کاملاً تعطیل به چرخه تولید برگشتند، افزود: همچنین درتلاش هستیم تا پایان سال ۲ هزار واحد صنعتی راکد احیا شود.

bazdid vahed raked
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر نیز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: در استان بوشهر توانسته ایم تعدادی از واحدهای راکد استان را احیا کرده و فرصت‌های شغلی از دست رفته را باز گردانیم.
وی با بیان این که در سال 1400 تعداد 19 واحد تولیدی استان احیا شده و به چرخه تولید برگشته است، افزود: در سال 1401تعداد 14 واحد تولیدی در داخل و خارج از شهرک های صنعتی احیا شده همچنین 7 واحد تولیدی طی این مدت افزایش ظرفیت تولید داشته اند
سید حسین حسینی افزود: امسال از محل بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات خوبی برای احیای واحدهای تولیدی پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: هدف از پرداخت تسهیلات، احیا و بازگشت واحدهای راکد و نیمه فعال اقتصادی به چرخه تولید است که امیدواریم تا پایان سال شاهد احیای واحدهای تولیدی بیشتری باشیم.
حسینی در تشریح مشکلاتی که منجر به تعطیلی واحد های صنعتی می شود، افزود: مشکلات حقوقی نظیر مشکلات مالکیتی و سهامداری، تامین مالی و تامین مواد اولیه، بازار و فروش محصولات از مهمترین مشکلات واحد های تولیدی است.
وی افزود: برای برطرف کردن این مشکلات شرکت شهرک های صنعتی به کمک مشاورین صنعتی با انجام پروژه عارضه یابی واحد تولیدی راهکار هایی نظیر تغییر در محصول تولیدی، اصلاح فرایند های تولید، ارتقا فناوری و نوسازی ماشین آلات و خطوط تولید، مشارکت و جذب شرکای جدید و واگذاری به سرمایه گذاران جدید به واحد تولیدی راکد پیشنهاد می شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group