جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دستگیری یک گروه پنج نفره شکارچیان در آب بند مزین شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سیداحسان موسوی سه‌شنبه ۸ آذر ماه اظهار کرد: به دنبال سرد شدن هوا و بارندگی‌های اخیر پرندگان مهاجری از خانواده مرغابی ها، لک لک ها، فلامینگوها به استان بوشهر مهاجرت می‌کنند که به دنبال آن برخی افراد سودجو در این بین به جای پذیرایی اقدام به شکار آنان می‌کنند.
وی تصریح کرد: پیرو پایش گشت و کنترل مناطق برای جلوگیری از هر گونه تخلفات زیست محیطی و همچنین آنفولانزای فوق حاد پرندگان مامورین یگان حفاظت محیط زیست حله در منطقه خور مزین تعداد ۵ نفر شکارچی را در آب بند خورمزین برای شکارغیرمجاز پرندگان مشاهده می‌کند. با توجه به تعداد زیاد شکارچیان و احتمال هر گونه درگیری ضمن هماهنگی با یگان مرکز استان گروه گشت سیار به منطقه اعزام که پس از برنامه ریزی لازم در اقدامی سریع و به موقع هر پنج نفر شکارچی را دستگیر می‌شوند.

shekarchiii
موسوی گفت: از شکارچیان یک قطعه پرنده اردک سیاه کاکل جنس ماده از گونه‌های حمایت شده و حفاظت شده به همراه یک قطعه خودتکا ماده به همراه پنج قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی از مدل‌های تک لول و دولول به همراه مقادیری فشنگ و تعدادی ماکت پرنده کشف و ضبط شد.
موسوی در ادامه گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی شهر بندرریگ ضمن تشکیل پرونده متخلفین به مرجع قضایی برای رسیدگی معرفی شدند.
فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشکر از همراهی و همکاری مقام قضایی شهربندرریگ برای برخورد با متخلفین زیست محیطی از همه شهروندان درخواست نمود میزبان خوبی برای مهمانان این روزهای استان که پرندگان مهاجر هستند، باشیم.
وی از همه دوستداران محیط زیست درخواست کرد هر گونه تخلف محیط زیستی را با شماره ۱۵۴۰ و ۳۳۵۵۱۸۲۱ تماس حاصل کنند./ ایسنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group