سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به کسب رتبه اول دانش آموزی در حوزه سرانه ورزشی کشور اشاره کرد و گفت: 174 طرح ورزشی شهید سلیمانی با اعتباری بالغ‌بر 60 میلیارد تومان در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، علی موحدی روز دوشنبه 30 آبان ماه در نشست با خبرنگاران درخصوص ساماندهی مراکز رفاهی و درمانگاه فرهنگیان و واگذاری به بخش خصوصی اظهار داشت: دو مرکز رفاهی خانه معلم 1 و 2 و درمانگاه فرهنگیان در بوشهر وجود دارد که بدلیل ارائه خدمات نامطلوب و سال ها ضرر دهی، تلاش کردیم وضعیت را تغییر داده و به سودهی برسیم.
وی اضافه کرد: بمنظور برخورداری فرهنگیان از حداقل‌های درمانی، تعداد تخت‌ها در این درمانگاه افزایش و پزشکان متخصص مستقر خواهند شد.
موحدی به اقدامات انجام شده درحوزه ورزش اشاره کرد و گفت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی، تفاهم‌نامه احداث 8 سالن ورزشی سرپوشیده، 36 زمین چمن مصنوعی و 10 کلاس درس تربیت‌بدنی بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان برای هر سالن ورزشی، 150 میلیون تومان برای زمین چمن و 100 میلیون تومان برای کلاس درس تربیت‌بدنی منعقد و اختصاص‌یافته است.

neshaste khabari ap 1
وی با اشاره به اینکه این اقدامات در حوزه ورزش به نسبت کشور بی‌نظیر بوده، افزود: تاکنون 8 زمین چمن در استان بوشهر افتتاح‌شده و6 زمین چمن در شهرستان‌های جم و تنگستان و منطقه دلوار در آذرماه سالجاری افتتاح می‌شود و مابقی تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد.
موحدی در خصوص مرحله دوم طرح شهید سلیمانی ابراز داشت: قرارداد احداث 8 سالن ورزشی سرپوشیده، 50 زمین چمن مصنوعی و 50 کلاس درس تربیت‌بدنی منعقدشده است و به‌زودی با توزیع اعتباراستانی، عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع می‌شود.
موحدی اعتبارات اجرای 174 طرح ورزشی شهید سلیمانی را 60 میلیارد تومان عنوان کرد وبیان داشت: با بهره‌برداری کامل این پروژه‌ها سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان از 78 صدم مترمربع به 4/1 مترمربع افزایش می‌یابد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تصریح کرد: هم‌اکنون در سرانه ورزشی رتبه اول کشوری هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه سنددار کردن املاک آموزش‌وپرورش رتبه چهارم کشور هستیم، بیان داشت: حدود یک هزار و 300 ملک غیرمنقول آموزش‌وپرورش استان دارای سند رسمی و حدود 500 ملک دارای سند عادی است که بر اساس برنامه زمان‌بندی تا پایان دولت سیزدهم، همه املاک دارای سند تک‌برگ می‌شوند.

neshaste khabari ap 1
وی بیان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری، سند تک‌برگ 30 ملک اخذشده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، سند تک‌برگ 90 ملک دیگر صادر شود.
وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان پس از 43 سال، شش ملک با مساحت بیش از 60 هکتار را رایگان به آموزش‌وپرورش اهدا کرده است که در مرحله اخذ سند رسمی قرار دارد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در تشریح اقدامات حوزه کنکور از کسب 165 رتبه زیر هزار در سال 1401 خبر داد واذعان داشت: برگزاری 150 کلاس کنکور به شیوه آنلاین در 14 عنوان درسی و 997 جلسه کنکور به شیوه حضوری در شهرستان‌های جنوبی برگزارشده است.
وی در خصوص احداث مدرسه در منطقه تنگک بوشهر گفت: با پیدا کردن زمین و برگزاری جلسه با بنیاد مسکن، نماینده بوشهر و نشست با مردم آن منطقه به همراه مدیر نوسازی مدارس، به‌زودی شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.
وی در پاسخ به سؤال یکی ازخبرنگاران در خصوص فعال شدن استخر در بوشهر بیان کرد: استخر دانش‌آموزی در بوشهر مربوط به 11 سال پیش است که به دنبال مجوزات لازم برای فعال شدن ان هستیم.
وی تصریح کرد: پیگیر تأمین اعتبار برای اجرای استخر در برازجان و گناوه هستیم که در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

neshaste khabari ap 1
موحدی با اشاره به اینکه 90 میلیارد ریال در تابستان گذشته برای تأمین و توزیع تجهیزات موردنیاز هنرستان‌ها هزینه شده است، افزود: 150 میلیارد ریال برای ایزوگام و 50 میلیارد ریال برای آسفالت مدارس هزینه شده است.
وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش 1500 نیرو کم دارد، بیان داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته 550 نیرو طبق آزمون ماده 28 جذب شد که 650 نیرو از طریق فارغ‌التحصیل تربیت‌معلم، 390 نیروی خرید خدمت و 150 سرباز معلم جذب‌شده است.
وی از وجود 1500 کلاس تخریبی در استان بوشهرخبر داد و تصریح کرد: 50 مدرسه از ابتدای سال به کلاس مدارس استان اضافه‌شده که معادل 500 کلاس خواهد بود.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص حمایت‌ از دانش آموزان نخبه استان بوشهر گفت: برای اولین بار دانش آموزان استان بوشهر توانستند یک مدال طلا، سه نقره و 19 برنز را در رقابت‌های علمی سراسر کشور برای استان به ارمغان بیاورند.
وی تأکید کرد: سال تحصیلی گذشته در راستای حمایت از دانش آموزان نخبه، جشنواره نوجوان خوارزمی با مشارکت 86 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول در 9 محور برگزار شد.
موحدی در تشریح اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان استان ابراز داشت: ایجاد یک کانال دسترسی دانش آموزان و والدین با افتتاح خط اورژانس دانش‌آموزی 1570 و برقراری 1700 تماس در تابستان گذشته ازجمله اقدامات در این زمینه بوده است.
وی در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان در استان بوشهر گفت: 80 درصد فرهنگیان در آبان ماه در رتبه اول و در آذرماه همه در رتبه خودشان قرار خواهند گرفت.

neshaste khabari ap 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group