جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲۰ روستای استان با اعتبارات سفر رئیس جمهور در برابر سیلاب ایمن‌سازی شد، گفت: در حال حاضر ۱۵۶ روستای دیگر استان باید ایمنی آنها در برابر سیلاب فراهم شود.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه در جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه از ۱۰ تهدید زیستی ۶ تهدید آن در حوزه زیست محیطی مربوط به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی است اظهار کرد: تشکیل قرارگاه جهادی نقش مهمی در رفع مشکلات زیستی و کاهش مخاطرات به ویژه در روستاها دارد.
وی با اشاره به روان آب‌ها در استان بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر دارای ۴ رودخانه بزرگ است که بیشتر جریان‌های سیل به این رودخانه‌ها هدایت می‌شود.
استاندار بوشهر با اشاره به نوار ۷۳۷ کیلومتری ساحلی بوشهر تصریح کرد: اکنون آب روان ۲ رودخانه با ایجاد سد مهار و کنترل می‌شود و ۲ سد دیگر نیز برای مهار آب دیگر رودخانه‌ها در حال ساخت است.

seylab
محمدی‌زاده ساخت سد دشت پلنگ و دالکی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون سد رئیسعلی دلواری با مخزن ۷۶۰ میلیون مترمکعب وارد مدار فعالیت است و ۲ سد دشت پلنگ و دالکی به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۱۵ و ۳۷ درصد در حال اجرا است که تکمیل آنها نقش مهمی در مهار آب‌های روان دارد.
وی با اشاره به اینکه ۱۷۶ روستا استان بوشهر در معرض سیلاب قرار داشت، افزود: ۲۰ روستا با اعتبارات سفر رئیس جمهور ایمن‌سازی شد و اکنون ۱۵۶ روستای دیگر باید ایمنی آنها در برابر سیلاب فراهم شود.
استاندار بوشهر روان آب ناشی از بارش باران در استان را ۲.۷ میلیون تا ۳ میلیون مترمکعب در سال دانست و خاطر نشان کرد: این میزان آب با عبور از استان بوشهر راهی خلیج فارس می‌شود.
محمدی‌زاده نقش طرح‌های آبخیزداری در مهار روان آب‌ها در رودخانه‌های فصلی و کوچک را مهم دانست و تصریح کرد: اکنون طرح‌های مهم آبخیزداری و پروژه‌های فنی تدوین و آماده اجرا است.
وی ظرفیت آبگیری سدهای در حال ساخت و بهره‌برداری استان بوشهر را ۱.۵ میلیارد مترمکعب دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری ساخت سد دالکی با ظرفیت آن ۲۷۰ میلیون مترمکعب ۲ هزار میلیارد تومان و تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group