جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار بوشهر گفت: از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بزرگراه دالکی - کنارتخته، تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: در راستای افزایش صادرات به کشور قطر زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و روزانه ۱۰۰ کانتینر سردخانه‌دار حاوی مواد غذایی، میوه و تره بار از بندر دیر به قطر ارسال می‌شود.
استاندار بوشهر آب را یکی از مهمترین و اساسی‌ترین موضوعات در استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: شیرین‌سازی آب دریا با استفاده از تأسیسات آب‌شیرین‌کن به عنوان یک اقدام مهم در این زمینه در دست اجرا است.

bozorgrah dalaki
وی بیان کرد: از ۱۲ سال پیش عملیات ساخت ۱۰۵ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر آغاز شده و علاوه بر آن از یک سال گذشته تا کنون ۱۲۰ هزار متر مکعب دیگر هم برنامه‌ریزی و عملیات آن در دست انجام است.
محمدی‌زاده با اشاره به ساخت آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب خاطرنشان کرد: جیره‌بندی آب یک معضل تاریخی در بوشهر است که امیدواریم تا پایان سال شاهد قطع جیره‌بندی آب در شهر بوشهر باشیم.
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل بزرگراه دالکی به کنارتخته افزود: این بزرگراه ۲۸ کیلومتر است و سالانه ۳۵ تا ۳۶ نفر به دلیل تصادف در این مسیر فوت می‌کنند که با تکمیل این پروژه ۱۴ کیلومتر از مسیر کوتاه می‌شود.
استاندار بوشهر گفت: از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح، ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group