جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار دشتستان به آخرین وضعیت راه ها، مسکن، بیمارستان و همچنین تامین آب شهرستان با تکمیل سد دالکی اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته و پایش منابع داخلی، فرمانداری نظام مند شده و در برازجان نیز با اجرای ۶ کیلومتر دیوار حفاظتی سیلاب کنترل خواهد شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی شامگاه چهارشنبه 18 آبان ماه در نشست با مدیر و اعضای پایگاه خبری دیارجنوب ضمن قدردانی از انعکاس بموقع اخبار شهرستان اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت جدید و شروع فعالیت در فرمانداری دشتستان تمامی تلاش ها بر مبنای نظام مندی بوده که تاکنون اقدامات ارزنده ای در این خصوص انجام شده است.
وی به انبوه مشکلات از ابتدای آغاز فعالیت خود در فرمانداری دشتستان اشاره کرد و گفت: با بکارگیری شیوه های نوین توانستیم انظباط مالی و پولی را در فرمانداری شهرستان برقرار و هزینه های اضافی را حذف کنیم.
بنافی با بیان اینکه هزینه ها را در فرمانداری به شدت کاهش دادیم، افزود: روش های نوینی برای انتقال نامه ها درنظر گرفتیم و با راه اندازی اتوماسیون اداری بدون استفاده از کاغذ وهزینه اضافی، کارشناسان براحتی کارها را انجام می دهند.

farmandari deyarejonoub 1
وی از پایش منابع داخلی و نوسازی ماشین های موجود در فرمانداری دشتستان خبر داد و گفت: درحال حاظر ورود و خروج افراد و کارکنان با نظم و امنیت بیشتری انجام می شود و بغیر از اعضای شورای تامین، ورود ماشین ها باید با مجوز باشد.
فرماندار دشتستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فرمانداری گفت: پاکسازی محیط، کنترل اموال و نیروها، نظام مند شدن مرخصی کارکنان، تحویل خودرو به شخص راننده وصدور کارت ایمنی ماشین از جمله اقدامات شایسته در این مجموعه است.
وی با بیان اینکه فرمانداری پیشانی و نماد دولت است، افزود: با اولویت قرار دادن انظباط کاری کارکنان و بکارگیری نیروهای انقلابی در فرمانداری تلاش کردیم که در سطح کارشناسی همگی پای کار باشند.
فرماندار دشتستان به برگزاری ماهانه 200 جلسه درخصوص مسائل حوزه شهرستان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی و ابتکارات جدید طی چند ماه گذشته تلاش کردیم فرمانداری را در طراز و جایگاه خودش قرار دهیم.
وی با اشاره به بازدید سرزده از دستگاههای اجرایی شهرستان بصورت هفتگی بیان داشت: برای حل مسائل در شهرستان و منظبط کردن دستگاه های اجرایی باید با مسئولان با نگاهی سخت گیرانه همراه با جدیت و قدرت برخورد کرد تا آنها را به تکاپو واداریم و با مردم نیز به ارامی برخورد نماییم.
بنافی، نظارت بر دستگاههای اجرایی در حوزه های کاری را از دیگر مسائل درحال پیگیری عنوان کرد و گفت: اصلاح رویه و روندهای گذشته در حوزه های مختلف و نظارت بر دستگاه ها و دهیاری های شهرستان را آغاز کردیم.
فرماندار دشتستان ابراز داشت: برای حکمرانی مطلوب و انجام کار در دستگاه های تخصصی همانند شهرداریها و دهیاری ها همایش برپا کردیم و ماهانه کارگروه های مختلفی برای رفع مسائل و مشکلات حوزه شهرستان برگزار می شود.

farmandari deyarejonoub 1
وی به پیگیری مسائل شهرستان در سطح استانی و پیگیری مصوبات در سطح کشور اشاره کرد و گفت: 108 روستا در شهرستان داریم که تاکنون از 50 مورد آن بازدید انجام گرفته و سه شنبه هر هفته برای رفع مشکلات مردم ملاقات های عمومی نیز برگزار می شود.
بنافی با بیان اینکه با فرمولاسیون جدید برای رفع مشکلات و مسائل مردم در حوزه های مختلف سطح شهرستان تلاش می کنیم، افزود: برای رفع مشکلات سعی کردیم زیاد به استان متکی نشویم و از ظرفیت های موجود در شهرستان استفاده کنیم و کارها نیز با پیگیری و ممانست جلو می رود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص راه ورودی برازجان گفت: راه ورودی برازجان از نقاط حادثه خیز شهرستان و متعلق به راهداری است که درحال حاظر بدنبال طرح خاصی برای ساماندهی این مسیر هستیم.
فرماندار دشتستان ادامه داد: برای اصلاح و بهسازی ورودی شهر برازجان نیاز به 60 میلیارد تومان اعتبار است که درحال حاظر با منابع محدود مالی روبرو هستیم.
بنافی عنوان کرد: در بخش مرکزی سعدآباد و آبپخش و شبانکاره مجموعا 110 کیلومتر راه نیاز به بهسازی دارد که چشم انداز امسال حدود 40 کیلومتر است و نقاط حادثه خیز تعریض و بهسازی خواهد شد.
وی از تعریض 10 کیلومتر راه روستای حله تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: راه ابپخش و باغتاج در دستور کار قرار گرفته و در بخش بوشکان شامل روستاهای ایل شهر وشاهیجان و روستای پرجونک بخش ارم در حال عملیات روکش هستیم که امیدواریم طی 4 سال خدمت بتوانیم تمامی مسیرهای روستایی را مرتفع سازیم.
وی به پیگیری های صورت گرفته درخصوص مرتفع شدن راه های اصلی شهرستان از جمله سه راه نماز گاه به تنگ ارم اشاره کرد و گفت: پل درودگاه یکی از ارزوهای دیرینه مردم بود که بر روی آن تمرکز کردیم و درشرایط بد اقتصادی و بی پولی توانستیم با اعتبار 50 میلیارد به مناقصه بگذاریم.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه در حوزه شهر برازجان 40 کیلومتر نیاز به دیوارهای حفاظتی داریم، افزود: در دوره گذشته 19 مورد دیوار حفاظتی کار شده و 21 مورد آن باقی مانده است که امسال برروی 6 کیلومتر آن برنامه ریزی انجام گرفته که بخشی آغاز و بخشی دیگر درحال اجراست و با اجرای این دیوارها شهر ایمن خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات برق رسانی در شهرستان گفت: برای زیرساخت ها سه قطعه زمین در اختیار برق منطقه ای قرار دادیم تا ایستگاه های برق در کلمه و سعدآباد و برازجان احداث و مشکل نوسان را برطرف کنیم.
بنافی درخصوص واحدهای مسکونی در سطح شهرستان بیان داشت: چشم انداز نهایی ما برای شهرستان در سال جاری 10 هزار واحد مسکونی است که در گام اول برای 4 هزار و 155 واحد زمین واگذار کردیم و در سال اول چشم انداز ما برای احداث در تمامی شهرها 1400 واحد خواهد بود.

farmandari deyarejonoub 1
وی چشم انداز احداث واحدهای مسکونی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در سالجاری را 1000 واحد عنوان کرد و گفت: در شهر برازجان حدود 400 واحد مسکونی در حال احداث داریم و 500 مورد نیز در حال مناقصه است.
فرماندار دشتستان به مسکن محرومین اشاره کرد و افزود: محرومین درصورت داشتن زمین، 200 میلیون وام قرض الحسنه، 2 تن میلگرد رایگان، 50 میلیون تومان بلاعوض و 10 تن سیمان و 100 میلیون یارانه به آنها تعلق خواهد گرفت.
وی چشم انداز مقاوم سازی خانه های روستایی و محرومین در سال آینده را دو برابر و معادل 1500 مورد عنوان کرد و گفت: امسال تلفیق مقاوم سازی خانه های روستایی و محرومین 750 مورد بوده که 40 مورد آن باقی مانده و تا یکماه آینده به پایان می رسد.
بنافی به حوزه اشتغال و بهداشت در شهرستان اشاره کرد و گفت: فاز اول بیمارستان 17 شهریور برازجان 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که درحال تزریق و اجرا شدن است و فاز دوم آن نیز450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با بیان اینکه همچنان درحال رفع نواقص بیمارستان شهید گنجی برازجان هستیم، ادامه داد: مدیریت بیمارستان گنجی را تغییر و فردی چابک، کارآزموده و پاسخگوتر را جایگزین کردیم و توسعه بیمارستان بخصوص اورژانس را در دستور کار قرار دادیم و هتلینگ و بخش همراه سرا خیرساز بیمارستان نیز در حال تکمیل است.
فرماندار دشتستان درخصوص کمبود دارو و سرم در شهرستان به خبرنگار دیارجنوب ابراز داشت: شهرستان دشتستان نسبت به سایر متوسط شهرهای کشور دراین مقطع زمانی و با ظرفیت های موجود بهترین عملکرد را داشت و ظرف یک هفته توانستیم این بحران را پشت سربگذاریم.
بنافی خاطر نشان کرد: همیشه در تلاشیم تا قبل از وقوع یک بحران و چالش های مختلف در سطح شهرستان، اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.
فرماندار دشتستان از3 برابر بودجه شهرداری ها و دهیاری ها در سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته امسال بودجه شهرداری ها و دهیاری ها 3 برابر یعنی 1000 میلیارد تومان است که جزو فوق العاده های کار محسوب میشود و میتواند تحول عظیمی در حوزه های مختلف شهرستان داشته باشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی دشتستان بیان کرد: بوشهر یکی از استان های فعال در بخش صنعتی است و تاکنون کمترین رکود را داشته ایم و در شهرستان نیز تلاش داریم که از ظرفیت موجود استفاده و واحدهای راکد و نیمه راکد را توسعه بخشیم.
بنافی عنوان کرد: شهرستان دشتستان سالانه 30 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که با تکمیل سد دالکی این میزان برای همیشه تامین می شود.

farmandari deyarejonoub 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group