پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به مطرح شدن حماسه زنان لرده در سطح ملی گفت: در ۵ سال نخست سند اعتلای 10 ساله زنان کشور، ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانواده به وضعیت اشتغال پایدار خواهند رسید.

به گزارش دیارجنوب، مینا بیابانی روز چهارشنبه 11 آبان در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و بیان سه رویداد آن اظهار داشت: در رویداد اول به دنبال اتفاقاتی که در خصوص تصویب لایحه کاپیتولاسیون در 13 آبان سال 1343 امام خمینی (ره) تحقیر و ظلم به مردم ملت اسلامی را نپذیرفت و در نشست‌ها اعتراضات خود را مطرح کردند تا با این اقدام روشنگری عظیمی در نفی این لایحه رخ بدهد و رژیم شاهنشاهی امام را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند تا در فعالیت‌ها و روشنگری‌ها محدود شود.
وی در تشریح دومین رویداد این روز بزرگ افزود: در 13 آبان سال 57 تعدادی از دانش آموزان در اعتراض به رژیم پهلوی مظلومانه به شهادت رسیدند.

basij keshvar 1

وی در خصوص سومین رویداد این روز بیان داشت: سفارت آمریکا در ایران در سال 58 به دنبال حمایت‌های امریکا از استرداد شاه و عدم برگرداندن دارایی‌های ایران و تشکیل نهادهایی در براندازی انقلاب اسلامی تازه‌پا باوجوداینکه یک سال از عمر انقلاب می‌گذشت توسط مردم تسخیر شد به‌حق به لانه جاسوسی نام گرفت و حضرت امام (زه) از آن به‌عنوان انقلاب دوم یاد می‌کردند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان آینده‌سازان جامعه هر کشوری هستند تصریح کرد: در شرایط فعلی اتفاقات و اغتشاشات پیش‌آمده تأمل‌برانگیز نشان از نواقص، کم‌کاری و غفلت‌هایی بود که در طول سال‌ها به وجود آمده بود.
وی تأکید کرد: این نواقص تأملی برای اصحاب فرهنگ و متولیان آن بود که غفلت‌ها و آسیب‌هایی که داشته‌ایم را جبران کنیم.
وی اصلاح روند رفتاری با بهره‌گیری از انس بیشتر با نوجوانان و جوانان و آسیب‌شناسی دقیق‌تر را از راهکارهای رفع این نواقص و غفلت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: در سال‌های گذشته حوزه فضای مجازی و رسانه مورد بی‌توجهی قرار گرفت و باید ترتیبی اتخاذ شود که با تحولات سیاسی و استقرار هر جناح و حزب تصمیم به‌گونه‌ای گرفته شود که موضوعات اساسی در یک راستا و راهبرد مشخص گرفته شود تا در این تلاطم‌ها تحت تأثیر قرار نگیرد.

basij keshvar 1

وی بابیان اینکه حوزه رسانه در تحولات جامعه جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: طبیعی است که بسیج جامعه زنان برنامه‌های دقیقی در عرصه روشنگری آموزش و تربیت این فضا داشته باشد.
بیابانی یکی از برنامه‌های بسیج جامعه زنان را ارزیابی فعالیت‌های وظایف مشخص‌شده به استان‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: با ارزیابی انجام‌شده می‌توان هدایت‌ها و کنترل لازم برای رسیدن به اهدافی که در برنامه‌ها و راهبردها برای کشور طراحی‌شده دست پیدا کنیم.
وی بابیان اینکه حماسه زنان لرده یک حماسه ملی برای زنان ایران اسلامی است این حماسه را شانیت، جایگاه و ظرفیت مطرح‌شدن در سطح ملی دانست و اذعان داشت: علاوه بر اینکه این حماسه باید در تقویم ملی ثبت گردد بلکه باید در سال‌های آینده در سطح یک جشنواره و همایش و برنامه ملی به همراه مستندهای مربوطه به صحنه کشیده شود.
وی یکی از مشکلات جامعه کنونی را فاصله گرفتن هویت زن اسلامی ایرانی عنوان کرد و گفت: شعار کنونی مطرح‌شده در جامعه در دهه 80 توسط گروهک ضدانقلاب پژاک تولید شد و معمولاً از روی هیجان و فریبندگی این شعار سر داده می‌شود بدون اینکه به عمق مفهوم این شعار پی برده باشند.

basij keshvar 1

وی تأکید کرد: موضوع زن زندگی آزادی درواقع یک مبحث متنزل از شأن و شخصیت زن را نشان می‌دهد اما شعاری که اسلام برای زن دارد با نگاه متعالی آزادی شاید در بعضی مواقع برحسب ظاهر محدودکننده باشد اما محافظت‌کننده و مجوزی برای حضور اجتماعی گسترده زن در همه زمینه‌هاست.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در اغتشاشات اخیر به آن پرداخته شد حجاب و پوشش زن است تصریح کرد: در ظاهر حجاب و پوشش زنان در اسلام شاید محدودیت است اما در کل یک آزادی عمل و رفتار در اجتماع را به دنبال خواهد داشت.
وی طراحی برنامه‌های مختلف در عرصه زن و خانواده را از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان عنوان کرد و بیان داشت: با تحولات اجتماعی و تکنولوژی که در عصر اطلاعات با آن مواجه هستیم سعی دارد با استفاده از کارشناسان مجرب راهبردهای دقیق تنظیم شود.

basij keshvar 1

وی اشتغال زنان سرپرست خانوار و بانوان نیازمند مهارت را یکی از برنامه‌های بسیج زنان عنوان کرد و گفت: در طراحی سند اعتلای 10 ساله زنان کشور که از ابتدای امسال اجرا شد استان بوشهر یکی از استان‌های فعال است که گام‌های خوب و مؤثری را در همه عرصه‌ها و نقشه راه بسیج جامعه زنان برداشته است.
وی بابیان اینکه در ۵ سال نخست این سند ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانواده به وضعیت اشتغال پایدار رسانده می‌شود تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف دوره‌های توانمندسازی و مهارت افزایی به همراه ایجاد مراکز کارآفرینی دررسیدن به هدف تعیین‌شده است.

basij keshvar 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group