جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به تزریق یک میلیون و دویست هزار واکسن به دامهای استان گفت: در سالجاری علیرغم بیماریهای مختلف تهدید کننده آبزیان ۳۵ هزار تن میگو برداشت شد.

به گزارش دیارجنوب، مرتضی بحرانی روز سه شنبه 10 آبان ماه در نشست خبری با اشاره به اجرای برنامه های خاص در مورد بیماریهای مشترک اظهار داشت: با کشتار، واکسیناسیون، خونگیری، رعایت پروتکل و اطلاع رسانی بموقع جمعیت، خطر بیماری کمتر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر به واکسیناسیون یک میلیون و 200 هزار دام در سالجاری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 3 میلیون و 190 هزار واکسن به دامهای استان تزریق شده است که بدلیل خشکسالی های متعددد این آمار متغیراست.
وی با بیان اینکه رسیدگی به دام عشایر در برنامه های دامپزشکی قرار دارد، افزود: در نیمه دوم آبان ماه با کوچ عشایر آمار تزریق واکسن به دامها افزایش خواهد یافت.

nashast dampezeshki 1
بحرانی از تزریق 350 هزار واکسن به طیور محلی استان خبر داد و اذعان داشت: تعداد ۷۵۰ هزار دام ثابت و ۴۰۰ هزار رأس دام عشایر در استان وجود دارد که کار واکسیناسیون همگی انها انجام میگیرد.
وی با اشاره به تزریق ۶۶ میلیون و 800 هزار دوز واکسن به طیور صنعتی استان گفت: در سال گذشته 207 واحد طیور یک واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 40 هزار و یک واحد مرغ مادر با ظرفیت 20 هزار قطعه تولید داشته اند.
بحرانی در خصوص تولیدات مرغ داریها بیان داشت: در سال گذشته 22 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که در سالجاری تا کنون 10 میلیون انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر یکی از شاخص های عملکرد دامپزشکی را کار جهادی در سطح روستاها علی الخصوص روستاهای دورافتاده عنوان کرد و گفت: فعالیت در روستاها با تشکیل جهاد دامپزشکی شروع شد و واکسیناسیون استراتژیک رایگان به همراه خدمات گسترده به ویژه در روستاهای دورافتاده انجام میگیرد.
وی از برداشت 25 تا 27 تن میگو از سایت پرورش در استان خبرداد و گفت: در سالجاری علیرغم بیماریهای مختلف تهدید کننده آبزیان 35 هزار تن میگو برداشت شد.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در خصوص تزانزیت دام ابراز داشت: 62 هزار و 350 راس دام از طریق استان بوشهر به کشور های حوزه خلیج فارس ترانزیت شده است.

nashast dampezeshki 1
وی از صادرات 13 هزار و 890 تن ماهی و میگو از استان خبر داد و بیان داشت: در سالجاری 10 هزار و 377 تن میگوی تازه و منجمد شده و 3 هزار و 500 تن ماهی از استان بوشهر صادر شده که بیشترین آمار صادرات مربوط به کشور قطر و جدیدا روسیه است.
بحرانی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تب کریمه کنگو گفت: شرایط آب و هوایی استان مستعد تکثیر این ویروس است که سمپاشی دام و دامداریها انجام میگیرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب در خصوص رهاسازی دامهای تلف شده توسط دامداران سنتی روستای زیارت و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده بود، بیان داشت: چاه تلفات از جمله موارد ضروری دامداریها است که معمولا یا ندارند یا پر شده که این وظیفه بر عهده دامداران و اتحادیه آنها و دهیار روستاست که کنترل کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: 766 زنبوردار در استان بوشهر فعالیت می کنند.

nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1nashast dampezeshki 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group