شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نماینده قصرشیرین در مجلس گفت: با پیگیری‌های مجلس موضوع فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان شاغل در ۶ استان مرزی مجددا پرداخت می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی درباره برقرار حق فوق‌العاده مناطق جنگی برای 6 استان اظهار کرد: حق فوق‌العاده مناطق جنگی برای جبران بخشی از خسارت‌های مادی و معنوی مناطق جنگی که شامل 6 استان بوشهر، کردستان، ایلام کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی می شوند، در نظر گرفته شده است و به افرادی که در این مناطق خدمت کرده‌اند تعلق می‌گیرد.
وی افزود: دیوان عدالت اداری بدون توجه به مصوبه مجلس در رأی خود حق فوق الاده مناطق جنگی را نقض کرد که تبعات بسیاری هم داشت که پس از آن مجلس استفساریه‌ای را مطرح کرد که هم تفسیر این موضوع در مجلس انجام شود و هم مجددا به قانون تاکید شود.
نماینده قصر شیرین در مجلس بیان کرد: این استفساریه در مجلس به تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.

majles
حیدری ادامه داد: دیوان عدالت اداری نیز در همین هفته تشکیل جلسه داد و رأی که برای لغو فوق‌الاده مناطق جنگی صادر کرده بود را نقض کرد. بنابراین فوق‌الاده مناطق جنگی برای استان‌های ذکر شده برقرار است.
وی اظهار کرد: طبق اقدامات صورت گرفته فوق‌العاده مناطق جنگی به کارکنان شاغل در 6 استان مرزی پرداخت می‌شود و باز هم شاهد پرداخت حق مناطق جنگی در احکام کارکنان شاغل در این استان‌ها خواهیم بود.
بنابر این گزارش، اخیرا سازمان برنامه و بودجه به استناد به رأی یک مرجع قضایی دیوان عدالت اداری، دریافت این حقوق را غیرقانونی دانسته و طی بخشنامه‌ای به تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی از آن‌ها خواسته بود این ارقام از دریافتی‌های آنها حذف شود که با پیگیری‌های صورت گرفته این مطالبه اصلی و حق کارکنان شاغل استان‌های مرزی درگیر جنگ بازهم محقق شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه چهارشنبه 20 مهر- 2 فوریت استفساریه‌ای را به تصویب رساندند که با تصویب آن فوق العاده شغل مناطق جنگی باید مجددا پرداخت شود.
نمایندگان با 175 رای موافق، 20 رای مخالف، 4 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس دو فوریت این استفساریه را به تصویب رساندند.
متن کامل متن این استفساریه به شرح زیر است:
آیا فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (112) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند؟
پاسخ:
بلی. فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (112) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group