جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار دشتستان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، گفت: از ورود دانش آموزان بیمار به مدارس ممانعت شود.

به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی روز یکشنبه یکم آبان ماه در جلسه ستاد کنترل بیماری‌های تفسی، با تذکر اینکه از هرگونه عادی انگاری در بحث بیماری حاد تنفسی به شدت پرهیز شود، اظهار کرد: رعایت نکات بهداشت فردی و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان و کارکنان دولت در شهرستان دشتستان در جهت جلوگیری از گسترش بیماری حاد تنفسی و آنفولانزا الزامی است.
وی با تاکید بر لزوم شناسایی دانش آموزان دارای علام بیماری گفت: ضروری است مسئولان مدرسه و معلمان از ورود دانش آموزانی که علائم مشابه سرماخوردگی و بیماری تنفسی دارند ممانعت و جلوگیری کنند.

jalase b tanafos 1
بنافی افزود: در این زمینه از خود خانواده‌ها هم می‌خواهیم که چنانچه فرزند آنها علائم مشابه سرماخوردگی دارد، مانع رفتن او به مدرسه شده و اجازه دهند حداقل ۷ روز استراحت کنند و در این زمینه هم غیبت موجه خواهد بود.
فرمامندار دشتستان بیان داشت: روزانه رعایت پروتکل‌ها در سطح مدارس شهرستان توسط شبکه بهداشت درمان رصد و گزارش آن به فرمانداری ارسال گردد.
وی متذکر شد: در این خصوص هر مصوبه ای صادر شود، لازم الاجراست و همه باید این ضوابط را رعایت کنند.
بنافی تاکید کرد: از هر گونه تجمع ،همایش یا گردهمایی با تعداد زیاد در مراکز ورزشی،فرهنگي و آموزشي در جهت جلوگیری از گسترش بیماری حاد تنفسی تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.
وی همچنین خواستار نظارت جدی بخشداران بر رعایت پروتکل ها و اجرای دستورالعمل ها در ادارات مستقر در بخش ها شد.
به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتستان؛ بنافی در پایان با تاکید بر تشویق و ترغیب مردم به تزریق واکسن آنفولانزا و دوز چهارم کرونا، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و اصحاب رسانه و روابط عمومی های ادارات نیز درجهت آگاه‌سازی جامعه همکاری کنند.

jalase b tanafos 1jalase b tanafos 1jalase b tanafos 1jalase b tanafos 1jalase b tanafos 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group