جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر از پرداخت 109 میلیارد تومان مطالبات مؤسسات در سال جاری خبر داد و گفت: 23 نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در گام اول شناسایی و تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند.

به گزارش دیارجنوب، داراب بارگاهی روز شنبه 30 مهرماه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت بابیان اینکه خدمات ناباروری قبلاً در قالب خسارت بیمه‌ای پرداخت می‌شد، اظهار کرد: بیمه‌شدگان طبق قرارداد بسته‌شده با مرکز ناباروری می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات تا سقف 90 درصد استفاده کنند.
وی عنوان کرد: در هفته بیمه سلامت 2 مرکز ناباروری در مرکز استان و شهرستان دشتستان راه‌اندازی خواهد شد.
بارگاهی بابیان اینکه سازمان بیمه سلامت در جشنواره شهید رجایی عنوان برتر را انتخاب کرد، افزود: بیمه سلامت یکی از سازمان‌های الکترونیکی است که خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کرده است.
وی الکترونیکی شدن نسخه‌ها را به‌منظور پیشبرد رصد هزینه‌ها و داروها در ارائه خدمات بهتر به بیماران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خدمات درمانی و تشخیص بیماری به‌طور کامل به‌صورت نسخه‌نویسی الکترونیکی است.
بارگاهی در تشریح جمعیت پوشش بیمه سلامت استان گفت: بیش از 500 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که 80 درصد آن بیمه رایگان صندوق روستایی و سلامت همگانی هستند.
وی بابیان اینکه فقط سه دهک می‌توانند از خدمات بیمه رایگان استفاده کنند، ابراز داشت: دهک چهارم با 90 درصد، دهک پنجم و ششم 75 درصد، دهک هفتم و هشتم با 50 درصد تخفیف تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

nashast bime 1

بارگاهی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت آمادگی تحت پوشش قرار دادن همگی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای را دارد و افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد یا سازمان بیمه سلامت ثبت‌نام کنند.
وی پروژه بزرگ و جدی سازمان بیمه سلامت را شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج عنوان کرد و افزود: قبلاً 5 یا 6 نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در کشور بود که هم‌اکنون 23 نوع بیماری خاص در گام اول شناسایی‌شده‌اند تا زیر چتر بیمه سلامت بستگی به نوع بیماری خدمات دریافت کنند.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر از افزایش هزینه توان‌بخشی خبر داد و گفت: صندوق‌های روستاییان و بیمه سلامت همگانی با هزینه خیلی پایین در روستاها و در شهر در صورت ثبت‌نام هر شهروند پزشک خانواده با حق ویزیت 7200 تومان خواهد بود.
وی از پرداخت همه مطالبات بیمارستان‌ها و مؤسسات دانشگاهی خبر داد و اذعان داشت: در سال 1400 با 31 مرکز قرارداد بسته‌شده که در سال جاری به 42 مرکز افزایش‌یافته است.
بارگاهی، پروژه بعدی بیمه سلامت را ارز ترجیحی دارو عنوان کرد و گفت: دولت پولی به داروخانه‌ها تخصیص داد که در صورتحساب بیمار به داروخانه اعمال شد.
وی تصریح کرد: از 23 تیرماه که طرح ارز ترجیحی دارو اجرا شد 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به داروخانه‌ها پرداخت‌شده است.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در بحث میزان مطالبات پرداختی گفت: در سال 1400 مبلغ 232 میلیارد تومان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شد که در سال جاری تاکنون 109 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اختلال در ارائه خدمات به بیماران در صورت قطعی اینترنت بیان داشت: در قطعی‌های اخیر اینترنت هیچ‌گونه گزارشی از ارائه نشدن خدمات داده نشده است و خدمات به‌صورت کامل انجام‌گرفته است.
وی تأکید کرد: به پزشکان اطلاع‌رسانی شده که در صورت قطعی اینترنت از نسخه کاغذی برای ارائه خدمات به بیماران استفاده کنند تا بعداً نسخه در سامانه ثبت شود.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر از شناسایی 31 محله کم برخوردار در سطح استان خبر داد و گفت: در این محلات 1500 نفر با کمک دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

nashast bime 1nashast bime 1nashast bime 1nashast bime 1nashast bime 1nashast bime 1nashast bime 1nashast bime 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group