پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

اتوبوس حامل زائران ایرانی روز گذشته ۲۳ مهر ماه در محدوده سامرا دچار آتش‌سوزی شد، سازمان حج و زیارت می‌گوید این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشته است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) شنبه ۲۳ مهرماه از آتش گرفتن یک دستگاه اتوبوس که زائران ایرانی را از سامرا به فلوجه انتقال می‌داد، ‌خبر داد. علت آتش‌سوزی اتصال برق اعلام شده است. میدل ایست‌نیوز نیز اعلام کرده که تیم‌های دفاع مدنی عراق به شماری از زائران که حالت خفگی پیدا کرده بودند، ‌ کمک کرده است.
اما وحید اسکندری، مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت به ایسنا گفت که این حادثه برای یک گروه از زائران که انفرادی و خانوادگی به عراق سفر کرده بودند، رخ داده و خوشبختانه هیچ مصدوم و یا تلفات جانی نداشته و کسی هم دچار خفگی نشده است، چون در لحظه وقوع حریق، اتوبوس خالی از زائر بوده است.

atashsoozi zavar
حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ‌ نیز گفته که این اتوبوس زمانی دچار حریق شده که در پارکینگ سامرا، مستقر بوده و زائران آن در حرم مشغول زیارت بوده‌اند.
او همچنین گفت که این حادثه مصدوم و یا تلفات جانی نداشته است.
رحمانی اظهار کرد که این زائران شخصی و بدون کاروان سازمان حج و زیارت سفر کرده بودند و همان دیروز، اتوبوس دیگری اختیار کردند و سفر خود را در عراق ادامه دادند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group