چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با راه‌اندازی پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه تشخیص سرطان، گام بلند دانشمندان بومی برای تبدیل استان به قطب تشخیص درمان سرطان در کشور برداشته شد.

به گزارش دیارجنوب، حسن ملکی‌زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «پت سی‌تی» یک روش تشخیصی پزشکی دوگانه یا هیبرید است که امروزه از آن به‌عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های بررسی تومورهای بدخیم سرطانی در دنیا به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی به‌روزترین دستگاه «پت سی تی» در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر برگی زرین از خدمات نخبگان پزشکی استان بوشهر برای تشخیص و درمان بیماران سرطانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اهمیت وجود «پت سی تی» برای تشخیص و درمان انواع سرطان افزود: یکی از مزایای این دستگاه کاهش نیاز به انجام اقدامات تهاجمی برای تعیین وسعت بیماری و امکان بررسی دقیق‌تر بیماری به دلیل وضوح و کیفیت بالای تصاویر است.

dastgah citieskan
کاهش هزینه‌های درمانی
وی ادامه داد: به دلیل اینکه با دستگاه «پت سی تی» تصویربرداری از بیمار در یک مرحله صورت می‌گیرد بررسی وسعت بیماری بسیار آسان‌تر شده و روش درمانی مناسب و مؤثر نیز در کمترین زمان ممکن پیشنهاد می‌شود.
ملکی‌زاده تصریح کرد: به دلیل هزینه‌های بالای درمان بیماری‌های سرطان استفاده از این دستگاه در کاهش هزینه‌های درمانی نیز تأثیر فراوانی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: تا پیش از بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه تشخیص سرطان «پت سی تی» در استان بوشهر، تنها یک مرکز در نیمه جنوبی کشور از این امکان برخوردار بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با استقرار این دستگاه به‌روزتر و پیشرفته‌تر در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر، استان بوشهر می‌تواند به قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور تبدیل شود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group