جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان بابت سرانه دانش‌آموزی به مدارس بعد از چند سال وقفه خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، صادق ستاری فرد ظهر شنبه در حاشیه آئین آغاز سال تحصیلی در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۶ فضای روباز و هشت فضای سرپوشیده ورزشی استان بوشهر در قالب طرح شهید سلیمانی احداث می‌شود.
وی تصریح کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با مشارکت مدرسه‌ها، خیران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در نظر گرفته‌شده است.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سرانه دانش‌آموزی موردنیاز هر استان در اختیار استان‌ها به‌ویژه هنرستان‌ها و مدرسه‌های شبانه‌روزی قرار گرفته است.

satari a p
پیش بینی ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات ورزشی مدارس
ستاری فرد افزود: در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات و اقلام ورزشی موردنیاز دانش آموزان پیش‌بینی‌شده است.
وی تصریح کرد: نیاز به حمایت بیشتری در خصوص تجهیزات، اقلام و فضاهای ورزشی موردنیاز دانش آموزان به دلیل اقتضائات پسا کرونایی، چاقی بچه‌ها و موج کم‌تحرکی بین دانش آموزان وجود دارد.
ستاری فرد افزود: ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد مستضعفان، شهرداری‌ها و سایر نهادهای کمک‌رسان و خیرین همان‌طور که تاکنون از آموزش‌وپرورش حمایت کرده‌اند امروز نیز به حمایت و پشتیبانی خود ادامه دهند.
هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح شهید سلیمانی احداث شد
وی از احداث هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور خبر داد و بر اساس طرح شهید سلیمانی در زمینه احداث فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای قرار بود ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در کشور احداث شود که تاکنون هزار فضای ورزشی احداث و تحویل‌شده است.
ستاری فرد اضافه کرد: هدف از تدوین طرح شهید سلیمانی جذاب سازی محیط مدرسه و غنی‌سازی فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای است و تلاش می‌شود هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی تا پایان مهرماه هزار و ۵۰۰ فضای دیگر نیز به فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای افزوده شود.
ستاری فرد گفت: امسال بر اساس سیاست دولت مردمی هزار مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۹۳۳ مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار خانواده‌ها قرار دارند ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با توجه به طرح شهید خرازی روز پنجشنبه برای حضور خانواده‌ها در محیط‌های شاداب و پرنشاط ورزشی این فضاها به‌صورت رایگان در اختیار مادران و دختران و روز جمعه نیز در اختیار پدران و پسران قرار می‌گیرد.
ستاری فرد با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده ستاد ملی کرونا برای تأمین اقلام بهداشتی مدارس تاکنون تخصیص و تأمین نشده است گفت: یکی از چالش‌های مهم پیش رو موضوع مراقبت‌های بهداشتی و تأمین اقلام موردنیاز مدرسه‌ها در این بخش است.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در راستای تقویت محتوای کتاب‌های آموزشی امسال بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب درسی اصلاح، ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی بازنگری و ۳۰ تا ۴۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی اصلاح شد./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group