پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان از استقرار ۱۴۰ موکب در مسیر پیاده روی بزرگ ولایت خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰ موکب شناسنامه خود را دریافت نموده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، عباس دهقان کمارجی شامگاه شنبه دوم مهرماه در نشست کارگروه فرهنگی و رسانه پیاده روی ولایت ضمن تسلیت رحلت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: پیاده روی بزرگ ولایت حدود یک دهه در حال برگزاری است و بعنوان نکته بسیار ارزشمندی در فعالیت های فرهنگی و مذهبی شهرستان دشتستان می درخشد.
وی به شکل گیری موکب ها از ابتدای برگزاری پیاده روی ولایت اشاره کرد و گفت: با پای کار بودن مردم و همکاری دستگاه های اجرایی یک اتفاق بزرگ فرهنگی مذهبی در شهرستان دشتستان شکل گرفت.
دهقان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و وقفه در برگزاری این پیاده روی طی سال های اخیر بیان کرد: امسال با پیگیری های هیات مذهبی و مسئولین اصلی برگزاری این مراسم، جلسات متعددی طی یک ماه اخیر برگزار و سه کارگروه هماهنگی و اجرایی بمنظور برپایی این پیاده روی تشکیل شد.
وی عنوان کرد: پیام فرهنگی این پیاده روی در فضای مجازی و رسانه جایگاه ارزشمندی دارد و مردم خونگرم، مذهبی، ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) شهرستان دشتستان نیز در هرشرایطی از برگزاری این پیاده روی استقبال خواهند کرد.

kargoroohe p velayat 1
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان خاطر نشان کرد: مردم وفادار و ولایتمدار دشتستان دو ماه عزاداری خود را در دو روز آخر ماه صفر که شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است با شرکت در پیاده روی ولایت به نمایش می گذارند.
دهقان از برپایی 140 موکب در مسیر پیاده روی بزرگ ولایت و شناسنامه دار شدن 40 مورد از این مواکب خبر داد و گفت: مسیر این پیاده روی از سه راهی روستای بنداروز آغاز و تا امام زاده ابراهیم(ع) در روستای نینیزک ادامه خواهد داشت.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان افزود: تمهیدات ترافیکی این مراسم از ساعت 24 شب قبل آن آغاز و تا ساعت 3 بامداد پایان میپذیرد که پس آن تردد هرگونه وسیله نقلیه ممنوع است.
وی با بیان اینکه خدمات رسانی موکب ها از ساعت 5:30 صبح آغاز می شود، افزود: در مسیر این پیاده روی، بازرسین بهداشت بمنظور سلامتی از مواکب بازرسی می کنند و همچنین اورژانس و ایستگاه های پرستاری در مسیر مستقر خواهند شد.
دهقان درخصوص حمل ونقل و کمتر شدن ترافیک گفت: یک لاین جداگانه برای حمل و نقل و ترافیک کمتر برنامه ریزی شده تا مردم برای برگشت مشکلی نداشته و راحت تر تردد کنند.
وی افزود: هماهنگی های لازم با صدا وسیما بمنظور پخش زنده مراسم انجام گرفته و حوزه رسانه نیز هر کدام در بخش های مختلف ایفای نقش خواهند کرد و خبرها را از طریق پیام رسان های داخلی انعکاس می دهند.
دهقان یادآور شد: برای اصحاب رسانه نیز بمنظور شرکت در این مراسم و پوشش خبری، کارت شناسایی صادر و وسیله نقلیه در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان گفت: امیدواریم با همدلی و اطلاع رسانی به موقع شاهد حضور گرم مردم در پیاده روی بزرگ ولایت باشیم و با فضا سازی خوب و ثبت جلوه های ویژه ای از طریق عکاسان و رسانه ها یک نقطه بسیار ارزشمند و رویداد فرهنگی و معنوی در شهرستان دشتستان رقم خواهد خورد.

kargoroohe p velayat 1
سید حسین گلزادگان، مدیر اجرایی ستاد عزاداری مردمی ولایت شهرستان دشتستان در این نشست ضمن تسلیت دهه آخر ماه صفر و قدردانی از اصحاب رسانه اظهار کرد: این پیاده روی حدود 12 سال در حال برگزاری است و اصحاب رسانه بدون هیچ چشم داشت و با رسالت زینب گونه و خودجوش خود، اخبار را بخوبی منعکس نمودند.
وی به حضور 140 هزار نفر از جمعیت مردم عزادار دشتستان در آخرین پیاده روی ولایت قبل از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: طی این مدت حدود 140 موکب را در این مسیر پلاک گذاری و بحث فرهنگی و تغذیه آنها را پیگیری کردیم.
گلزادگان درخصوص برگزاری مراسم عزاداری مردمی ولایت در سال جاری گفت: از ابتدای ماه محرم با برگزاری جلسات متعدد در فرمانداری دشتستان سه کمیته توسط فرماندار شهرستان برای برپایی پیاده روی مصوب شد.
وی به تشریح 3 کمیته مصوب شده پرداخت و عنوان کرد: کمیته امنیت و ترافیک زیر نظر معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری دشتستان، کمیته فرهنگی که زیر نظر معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان و کمیته پشتیبانی که مسئولیت آن بر عهده آقای قاسمی است.
مدیر اجرایی ستاد عزاداری مردمی ولایت شهرستان دشتستان تصریح کرد: این عزاداری و حرکت عظیم در شهرستان به یک کارگروه فرهنگی و رسانه ای برای پوشش و انعکاس خبری خوب نیاز داشت که امشب از بین اصحاب رسانه مسئول این کارگروه انتخاب خواهد شد.
گلزادگان به 3 محور اصلی کارگروه فرهنگی عزاداری ولایت اشاره کرد و گفت: اولین محوریت ولایتمداری، امامت و جهاد تبیین، دومین محوریت دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و سومین محوریت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ازدواج، فرزندآوری و عفاف و حجاب است که هرکدام در قالب نمایشگاه و ایستگاه های مختلف در مسیر پیاده روی مستقر هستند.
وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این پیاده روی تکریم از امام زاده فراموش شده ای بود که گرد غربت بر رویش احساس میشد که سعی کردیم با راه اندازی این پیاده روی و عزاداری مردمی ولایت، عشق این امام زاده در بین مردم حاکم و جاری شود.
در پایان این نشست "سجاد ستوده نیا" بعنوان مسئول کارگروه فرهنگی و رسانه ای عزاداری مردمی ولایت شهرستان دشتستان انتخاب شد.

kargoroohe p velayat 1kargoroohe p velayat 1kargoroohe p velayat 1kargoroohe p velayat 1kargoroohe p velayat 10kargoroohe p velayat 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group