شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نسبت به ورود نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای هشدار داد و گفت: خلیج فارس تا اواسط هفته مواج خواهد بود.

به گزارش دیارجنوب، فرج‌الله شکوهی‌پور ظهر روز شنبه دوم مهر ماه اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا اواسط هفته، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این مدت ضمن وقوع گردوخاک محلی در برخی نقاط، احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم به‌ویژه کوکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و غبار خودداری شود و همچنین ترددهای دریایی باتوجه با کاهش میدان دید افقی با احتیاط انجام بگیرد.

gard ghobar bu
شکوهی‌پور بیان کرد: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
وی جهت وزش باد را غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی ۴۲ و بر روی دریا و مناطق ساحلی طی ساعاتی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از اواخر شب در مناطق شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.
شکوهی‌پور گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۰:۴۰، مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۴، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۵۳ و مد دوم ساعت ۱۹:۴۷ خواهد بود./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group