پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: ۸۹۴ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در سراسر استان بوشهر برگزار می شود.

ایمان خوشقدم - به گزارش دیارجنوب، سرتیپ علی رزمجو روز دوشنبه 28 شهریور ماه در نشست خبری بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر اظهار داشت: پیاده روی اربعین شدت جریان معنویت را در سلول های بدن انسان تقویت کرد و توانست توجه همه افکار دنیا را به خود جلب نماید که همگی نشات گرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است.
وی با بیان اینکه متولی برپایی همه موکب های اربعین حسینی مردم و بسیجیان بودند، افزود: سپاه امام صادق(ع) نیز در این ایام ده روزه موکبی بنام عشاق الحسین(ع) در صحن حضرت زهرا(س) واقع در نجف اشرف راه اندازی کرد که در آن روزانه بین 12 تا 15 هزار پخت قرص نان انجام می گرفت.

neshast sepah b 1
سردار رزمجو عنوان کرد: روزانه 4 هزار پرس صبحانه، بین 5 تا 7 هزار پرس غذای گرم برای صرف ناهار و 3 تا 4 هزار پرس غذا برای شام با کیفیت تهیه و بین زائرین توزیع شده است.
وی گفت: موکب سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر طی این ایام حدود 50 هزار نفررا پذیرایی نموده و اسکان 20 هزار نفر را همراه با نماز جماعت و امورات فرهنگی فراهم کرده است.
فرمانده امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: بی شک دفاع مقدس از با شکوه ترین حماسه های ملت ایران در قشرهای مختلف و در طول تاریخ است.
وی ادامه داد: در طول تاریخ چنین جنگی با این وسعت و ابزار وجود ندارد و این شکوه و عظمت خلق شده همه درسایه پرتو ارزش های الهی، پایبندی اقشار مردم و رزمندگان اسلام به این ارزشها بوده است.

neshast sepah b 1
رزمجو گفت: ارزش‌های دفاع مقدس با ویژگی‌های الهی، کشور را از سقوط نجات داد و نه تنها برای دوران جنگ بلکه در در اعصار و دوره های گوناگون هم قابل استفاده است.
فرمانده امام صادق(ع) استان بوشهر خاطر نشان کرد: ارزش ها ی دفاع مقدس باید در ادارات، نهادها و در زندگی خانوادگی اشخاص پابرجا بماند.
وی به هجمه های دشمن درعرصه های مختلف علی الخصوصدر حوزه های فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی برعلیه انقلاب اشاره کرد و گفت: برنده‌ترین سلاح علیه خاک‌ریز دشمن استفاده از ویژگی‌ها و ارزش های دفاع مقدس است.
رزمجو ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس بیان داشت: امروز انقلاب اسلامی پس از گذشت چهل و دو سال در اوج عظمت و شکوه در ابعاد مختلف قرار دارد و دشمنان نتوانستند هیچگونه اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند.

neshast sepah b 1
وی ادامه داد: به همین منظور سپاه امام صادق(ع) با هدف گرامیداشت دفاع مقدس، برنامه‌های جامعی با هماهنگی مسئولین و دستگاه‌های متولی از جمله بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر استان بوشهر درنظر گرفته است.
رزمجوعنوان کرد: درمجموع 894 برنامه طی هفته دفاع مقدس توسط معاونت‌های ستاد، اقشار، نواحی، حوزه‌ها، پایگاه‌ها و کانون‌های سپاه در سراسر استان بوشهر برگزار می شود.
وی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان بوشهر را برشمرد و عنوان کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان در روز ۳۰ شهریور ماه، برگزاری رژه اقتدار آمیز نیروهای مسلح در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس و غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا در روز 31 شهریور ماه، حضور باشکوه نیروهای مسلح استان بوشهر در نماز جمعه روز جمعه یکم مهر ماه، برپایی همایش جهاد خدمت و تبیین استان بوشهر در دوم مهر ماه و ... از جمله برنامه های این هفته است.

neshast sepah b 1
رزمجو، شعار راهبردی هفته دفاع مقدس امسال را " ما مقاوم هستیم" عنوان کرد و افزود: در روز چهارم مهر ماه همایشی با عنوان " ما مقاوم هستیم" عنوان در فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار می‌شود.
فرمانده امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: با توجه به نقش مهم اصناف در جنگ، همایش نقش کسبه اصناف در دفاع مقدس در اتاق بازرگانی بوشهر برگزار می‌شود.
رزمجو عنوان کرد: در روز ششم مهر ماه بمنظور نقش آفرینی سربازان طی دوران هشت‌سال دفاع مقدس، همایش تجلیل از سربازان نمونه استان بوشهر در حیسنیه عاشقان ثارالله سپاه و همایش نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد.

neshast sepah b 1
وی بیان داشت: طی سال های اخیر شاهد حضور اقشار مختلف مردم در میان مدافعان حرم و گروهای تیپ فاطمیون افغانستانی بودیم که شجاعانه جنگیدند و شهیدان زیادی را تقدیم نمودند و به همین منظور ۲ خانواده شهید از این تیپ در گناوه شناسایی شد که به دستور سردار سلامی با زمین اهدایی یک خیر، ظرف مدت یکسال ۲ واحد مسکونیبا اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان برای آنها ساخته شد که در هفته دفاع مقدس به آنها تحویل داده می شود.
رزمجو یادآور شد: توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند که قیمت هر بسته ۵۰۰ هزار تومان است، برگزاری یادواره شهدا بیان خاطرات و برنامه‌های مختلف در مساجد، حسینیه‌ها پایگاه‌های مقاومت نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان بوشهر است. 

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group