جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور افزایش تقاضا برای خرید خرمای دشتستان پیگیری های بسیار زیادی را داشته‌ایم و خبرهای خوبی به گوش می‌رسد.

به گزارش دیارجنوب، ابراهیم رضایی ظهر جمعه در بین نمازگزاران وحدتیه با اشاره به سفر رئیس مجلس و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی به استان بوشهر در روز گذشته اظهار کرد: سفر رئیس مجلس به منظور شناسایی مشکلات برگزار و تلاش و برنامه‌ریزی شد که بتوانیم در قالب این سفر مشکلات را حل کنیم.
نماینده دشتستان با بیان اینکه آب مهمترین مسئله در دشتستان است افزود: بزرگترین و مهمترین پروژه ما سد دالکی بود که اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت دارد و درخواست کردیم و رئیس مجلس از سد دالکی بازدید کرد.
وی با اشاره به اینکه مسائل دیگری از جمله درمان نیز با رئیس مجلس مطرح و پیگیری شد خاطرنشان کرد: با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس و معاون وزیر راه بازدیدهایی را از راه‌های شهرستان داشتیم.
رضایی افزود: پروژه بهسازی مسیر سه‌راهی وحدتیه - سعدآباد یکی از پروژه‌های مهم است که از وضعیت فعالیت پیمانکار و روند اجرای آن راضی نیستیم و باید اقدامات مهمتری در این زمینه انجام شود.
افزایش تقاضا برای خرما
وی خرما و کشاورزی را از دیگر مسائل مهم شهرستان دانست و اضافه کرد: با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از نخلستان‌های آب‌پخش و سعدآباد و طرح آبیاری شبانکاره بازدید کردیم و همچنین خسارت‌های وارد شده به باغات بررسی شد که رئیس کمیسیون کشاورزی قول‌های خوبی در این زمینه داد.

mize khorma
نماینده دشتستان ادامه داد: مسئله قیمت خرما را طی ماه‌های اخیر با جدیت دنبال کردیم؛ برای افزایش تقاضا برای خرما از بخش‌های مختلف دولت بهره گرفتیم.
وی افزود: هفته گذشته از طریق شهرداری تهران پیگیری کردیم و گفتند که مأموران و نمایندگان خود را به دشتستان فرستادیم و خرید خرما از دشتستان شروع شده است و میزان خرید را هم به ما اعلام کردند که تاکنون خریداری شده و در حدود ۳۰۰ میدان میوه و تره‌بار تهران عرضه شده است. همچنین عدد بزرگی را برای خرید خرمای دشتستان در هفته آینده اعلام کردند که درصد قابل توجهی از خرمای ما خریداری می‌شود.
رضایی ادامه داد: خرید خرما توسط شهرداری تهران نه به قیمت نازل بلکه به قیمت روز و قیمتی که مورد رضایت نخلداران است انجام می‌شود تا به اقتصاد باغداران کمک کند. اتفاق مثبتی است که اگرچه قیمت خرما بهتر شده و انتظار داریم در روزها و هفته‌های آینده قیمت باز هم بهتر شود.
وی بیان کرد: از همه نخلداران و فعالان حوزه خرما می‌خواهیم که هر کسی می‌تواند خرما را در سردخانه ذخیره و نگهداری کند که در انتهای سال وضعیت خیلی بهتری را شاهد خواهیم بود تا سود اصلی به نخلداران و باغداران برسد.
پیگیری حقوق مردم وحدتیه از نفت نرگسی
نماینده دشتستان یکی از مطالبات اصلی مردم وحدتیه را نفت نرگسی عنوان کرد و ادامه داد: روز دوشنبه به همراه وزیر نفت بازدید را در استان داشتیم و از وزیر نفت گلایه کردیم و خواستار نگاه بهتر به میزبان نفت نرگسی شدیم.
وی تاکید کرد: روز چهارشنبه به همراه شهردار و امام جمعه وحدتیه نشستی را در دفتر مدیرعامل شرکت ملی نفت داشتیم و مطالبات مردم وحدتیه مطرح شد و نگرانی‌ها و خواسته‌ها تشریح شد و شرکت ملی نفت هم استقبال کردند.
رضایی گفت: انعطاف خوبی را شاهد بودیم. جاده وحدتیه به نرگسی طراحی و اجرا می‌شود، چهار درصد از پروژه‌های توسعه‌ای حق وحدتیه است که در گذشته حقق نشده ولی تصمیم‌گیری شد که اجرا شود، در زمینه بکارگیری نیروها هم مدیرعامل شرکت ملی نفت دستور اکید داد که هر جایی امکان جذب نیرو باشد از وحدتیه جذب شود.
وی ادامه داد: همه این موارد توافق است و باید مطالبه‌گری کنیم که دنبال شود و البته این آغاز کار است و باید با جدیت ادامه دهیم تا به نتیجه مطلوب برسد./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group