جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

یک واحد نیروگاه گازی در بوشهر همزمان با دومین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب،  فرماندار بوشهر روز پنجشنبه در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: استان بوشهر حداقل اقتصاد دو کشور و شش استان را یدک می‌کشیم.
صالح رحیمی افزود: یکی از افتخارات استان و شهرستان بوشهر مهمان‌پذیری تمام کشور است، منابع بسیار زیادی دارد اما دو درصد از این منابع داخلی دارد.

vahed gazi bou 1
وی با بیان اینکه اولین استان در حوزه سرمایه هستیم، تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالا است که امروز نباید مشکل آب و برق و سایر زیرساخت‌ها داشته باشیم.
رحیمی با اشاره به اینکه امروز افسران جنگ اقتصادی همین افراد سرمایه گذار هستند، اذعان کرد: امروز سرمایه‌های اصلی نظام مردم هستند که در هشت سال دوران دفاع مقدس همه در کنار هم جهاد کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیافتد.
فرماند بوشهر افزود: در دوران دفاع مقدس دشمن اعلام کرد به جمهوری اسلامی ایران سلاح ندهید، امروز دشمن اعلام می‌کنید از جمهوری اسلامی ایران سلاح نخرید. این نشان از قدرت ایران است.
وی عنوان کرد: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم که برای عبور از بحران‌ها باید مردم وارد این حوزه شوند. از همه سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم.

vahed gazi bou 1
فرماندار بوشهر تصریح کرد: باید موانع پیش روی سرمایه گذار توسط دستگاه‌های اجرایی رفع شود تا شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف باشیم.
رحیمی تاکید کرد: تا زمانی که در مسئولیت هستیم تلاش می‌کنیم در توجه درمان اقداماتی انجام شود که هیچ کدام از مردم استان بوشهر برای درمان به استان‌های دیگر سفر نکنند.
فرماندار بوشهر با بیان اینکه باید تمام تلاش و اقدامات دولت را بیان کنیم، افزود: امروز در جلسه شورای اداری درخواست ایجاد بیمارستان ۵۰۰ تختی خواهم داشت که بتوانیم با مشارکت نیروگاه اتمی احداث شود.

حذف خاموشی‌ها امسال با همت دولت سیزدهم اتفاق افتاد
حشمتی مدیر عامل شرکت توزیع برق بوشهر در این آیین ضمن تبریک هفته دولت گفت: صنعت برق امثال نسبت به سال‌های گذشته بسیار حساس تر بود که امسال اصلاح الگو مصرف در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.
وی افزود: با برنامه ریزی در سطح ملی و استانی هماهنگی بین بخشی صورت گرفت. اقدامات انجام شده موجب کاهش محدودیت برای صنایع و ساعات در مصرف برق داشتیم که یک مورد خاموشی نیز حاصل نشد.
وی بیان کرد: همه رسانه‌های بیگانه و بدخواهان نظام امسال منتظر خاموشی ها بودند که مردم را مقابل نظام قرار دهند که ناکام ماندند و این دستاورد بزرگ برای دولت سیزدهم ثبت شد.

vahed gazi bou 1
مدیر عامل شرکت توزیع برق بوشهر اظهار کرد: این پروژه با هدف رفع کمبودهای توزیع برق است. این پروژه در کنار تولید در حوزه پدافند غیر عامل نیز اثرگذار است.
وی عنوان کرد: این پروژه دومین پروژه نیروگاه گازی است که در آینده نیز فاز دوم پروژه در مجاورت نیروگاه گازی احداث خواهد شد. در راستای احداث نیروگاه گازی در سه نقطه استان بوشهر برنامه ریزی شده است که با ورود سرمایه گذاران اقدامات هماهنگی لحاظ خواهد شد.
از سال ۹۸ اقدامات لازم جهت احداث شرکت نیروگاه گازی با سرمایه گداری ۵۰ومیلیارد تومان انجام شده است که ۸۰ درصد سرمایه و ۲۰ درصد تسهیلات به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از منابع بانک ملی بوده است. طی ۲.۵ سال پروژه اتمام و امروز به بهره برداری رسید.
از سال ۹۸ اقدامات لازم جهت احداث شرکت نیروگاه گازی با سرمایه گداری ۵۰ومیلیارد تومان انجام شده است که ۸۰ درصد سرمایه و ۲۰ درصد تسهیلات به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از منابع بانک ملی بوده است. طی ۲.۵ سال پروژه اتمام و امروز به بهره برداری رسید.
ظرفیت تولید حدود ۲ و چهار دهم با هدف افزایش تولید برق در بوشهر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال است.

vahed gazi bou 1vahed gazi bou 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group