پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از خسارت ۱۰۰ درصدی خرمای نخیلات این دو شهرستان بر اثر سامانه مونسون خبر داد. 

به گزارش دیارجنوب، غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش‌های باران در سامانه مونسون در همه نقاط استان بوشهر ثبت شد و برخی نقاط جاری شدن سیل شاهد بودیم.
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: خسارت بارش باران به کشاورزی و باغات خرما قابل توجه می‌باشد چرا که بارش باران سبب ریزش و ترشیدگی خرما در نخلستان‌ها شده است.
این نماینده بیان کرد: بارش باران سبب ریزش محصول و ترش شدن و کپک‌زدگی محصول نخیلات شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۰۰ درصد محصول خرما در نخیلات تنگستان و دشتی خسارت دیده است که نیاز به جبران دارد.

nakhlestan
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید محصولات کشاورزی باید ضمن برآورد خسارات، راهکارهای جبران آسیب‌ها را ارائه و هر چه سریعتر اقدام کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر عنوان کرد: بیمه جوابگو جبران خسارت کشاورزان نیست بلکه باید با بررسی کارشناسی که کشاورزان کارشناس واقعی محسوب می‌شود راهکارهای لازم برای حل مشکلات کشاورزان تدوین و عملیاتی شود.
کرمی اظهار کرد: تنها راه امرار معاش مردم این شهرستان‌ها تولید محصول خرما است که خسارت وارد شده زندگی و معیشت آنان را به مخاطره انداخته و باید هر چه زودتر خسارت‌ها جبران شود.
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید به گونه‌ای گزارش تدوین و ارائه شود تا دیگر هیئت دولت نیاز به بازدید و بررسی مجدد نداشته باشد.
این نماینده خاطرنشان کرد: باید برآورد میزان خسارت دست رنج یکساله کشاورزان استان و جبران آنها در دستور کار قرار بگیرد تا زندگی و معیشت آنان بیش از این دچار مخاطره نشود./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group