چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بازارهای هدف صادرات خرما با کشورهای همسایه باید متنوع باشد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مهدی صفوی روز پنج شنبه 13 مرداد ماه در جلسه میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: برگزاری 5 میز ملی از طرف سازمان توسعه و تجارت کشور به استان بوشهر محول شده که شامل خرما، میگو، گوجه فرنگی، محصولات پتروشیمی و کود شیمیایی است.
صفوی اضافه کرد: در سال های اخیر 3 میز ملی خرما در بوشهر و 2 میز در شهرستان دشتستان برگزار شده است.
وی هدف اصلی برگزاری میز ملی خرما در دو ماه باقیمانده به فصل برداشت این محصول را آمادگی بیشتر در زمینه مدیریت عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تصمیمات اخذ شده در جلسه به توسعه، ورود به بازارهای هدف صادراتی و تنوع صادرات این محصول کمک کنیم.

mize khorma dashtestan 1
وی با اشاره به توسعه سردخانه ها در استان و کمک به ارزش افزوده خرما بیان داشت: حدود 50 هزار تن ظرفیت سردخانه ای در استان وجود دارد که در اختیار حوزه خرما قرار گرفته است.
صفوی درخصوص مشکلات حوزه فناوری و دانش بنیان در سال های اخیر عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت های مراکز علمی، دانشگاهی و مشاورین توانستیم مشکلات حوزه فناوری و دانش بنیان را برطرف کنیم.
وی به اقدامات سازمان صمت درخصوص ترویج و فرهنگ سازی طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: تهیه برشورها، وب سایت های دوزبانه که امروزه در اختیار واحدهای صنعتی ما قرار گرفته است.
وی با اشاره به مشکلات در زمینه صادرات خرما بیان داشت: باید بدنبال تنوع کشورهای هدف برای صادر کردن این محصول باشیم و لایه های پایین تر را فعال کنیم تا ارزش افزوده بیشتری از این محصول حاصل شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درخصوص حوزه زیرساخت ها به توسعه سردخانه های کوچک مقیاس اشاره کرد و گفت: امیدواریم ماحصل جلسه امروز به توسعه هرچه بیشتر خرما کمک کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group