جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی موسمی معروف به "مونسون" از اواخر وقت روزسه شنبه پنجم تیرماه وارد این استان و از ساعت پنج بامداد امروز بارش ها از نواحی جنوبی آغاز شده است.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز چهارشنبه در این ارتباط اظهار کرد: مجموع بارش ایستگاه‌های هواشناسی جنوب استان بوشهر تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز (چهارشنبه) در کنگان ۴۸ میلی متر، دیر ۲۱.۵، دوراهک ۳۹، لمبدان ۳۴ و بردستان ۳۵ میلی متر گزارش شده است.
وی اظهار کرد: بارش‌ها همراه با وزش باد و صاعقه است و سرعت باد در بندر دیر استان بوشهر به ۴۴ کیلومتر در ساعت رسیده است.
مساعدی گفت: بارش‌های رگباری، نقطه‌ای و بارش زیاد در زمان اندک که فرصت نفوذ به زمین را از آب می‌گیرد و منجر به ایجاد رواناب می‌شود از ویژگی‌های سامانه مونسون است.

samane monson
بارش‌ها تاکنون خسارتی نداشته است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی بارش‌ها از صبح امروز در شهرستان‌های کنگان و دیر آغاز و تاکنون خسارتی نداشته است.
کوروش دهقان افزود: با توجه به اعلام شرایط سطح نارنجی برای استان بوشهر همه دستگاه‌های امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از فعالیت سامانه مونسون در حالت آماده هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بوشهر تمرکز این سامانه بر نواحی جنوبی و مرکزی این استان است اما باتوجه به اینکه این سامانه همرفتی است خیلی قابل پیش بینی نیست و احتمال رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: در همین ارتباط براساس تصمیم ستاد بحران استان بوشهر هرگونه تردد دریایی از روز چهارشنبه پنجم تا یکشنبه ۹ مرداد ماه ممنوع اعلام شده است و انتظار می رود صاحبان شناورهای صیادی و سفاری نسبت به هشدارها توجه لازم داشته باشند.
دهقان ادامه داد: همچنین مردم از هرگونه حضور در حاشیه رودخانه، ارتفاعات، تجمع در مسیرهای پرخطر، تجمع روی پل‌ رودخانه های فصلی خودداری کنند.
وی یادآورشد: انتظار می‌رود مردم بویژه جوامع هدفی که در معرض خطر قرار دارند به هشدارهای داده شده از سوی مدیریت بحران و هواشناسی توجه داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت:همچنین به تمام فرمانداری‌ها آماده باش اعلام شده تا با همکاری شهرداران، بخشداران و دهیاران نقاطی که احتمال آسیب وجود دارد شناسایی و اقدامات لازم برای کاهش خطر انجام دهند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group