جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای امدادی و عملیاتی استان بوشهر در حالت آماده‌باش کامل برای مقابله با سیل و طوفان احتمالی قرار دارند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری مهر، نقشه‌های هواشناسی استان بوشهر بیانگر ورود یک سامانه بارشی قوی در استان بوشهر و مناطق بالادست طی روزهای آینده است که می‌تواند خطراتی را در استان بوشهر ایجاد کند.
بر این اساس از روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده در برخی از ساعات به صورت پراکنده در سطح استان بخصوص نواحی جنوبی، مناطق شرقی و مرتفع، با افزایش پوشش ابر وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رعدوبرق، رگبار پراکنده باران، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ، وزش تندباد لحظه‌ای و ایجاد گردوخاک پیش بینی می‌شود.
در همین راستا آمادگی نیروهای امدادی استان بوشهر و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با شرایط خاص و بحرانی یک ضرورت است و باید در راستای اطلاع‌رسانی مناسب نیز اقدام شود.

seylab
آماده‌باش در استان بوشهر
کوروش دهقان مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی و بر اساس هشدارهای صادر شده، یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته جاری در استان بوشهر فعال خواهد شد.
وی با اشاره به وقوع ناپایداری جوی و بارش‌های سیلابی در سطح استان بیان کرد: بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی استان بوشهر در آماده‌باش هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی خاطرنشان کرد: در این شرایط اطلاع‌رسانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید آمادگی لازم ایجاد شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید این هشدارها را جدی بگیرند ادامه داد: با توجه به خطرات فراوان، باید از تردد در کنار رودخانه‌های فصلی و آبراهه‌ها پرهیز شود.
خودداری از حضور در کنار رودخانه‌ها
دهقان خواستار خودداری از حضور در کنار رودخانه‌ها از چهارشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده شد و افزود: طی این مدت باید از حضور در کوه و کوهنوردی و حضور در دامنه‌های کوه پرهیز شود.
وی مراقبت از محصولات کشاورزی در این روزها را نیز ضروری خواند و تصریح کرد: عشایر و دامداران در این روزها برای چرای دام باید مراقبت لازم را داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر از مواج و متلاطم بودن دریا در این ایام خبر داد و گفت: قایق‌سواری، تفریحات دریایی و شنای در ساحل خطرناک و ممنوع است.
وی با اشاره به امکان وقوع و برخورد رعدوبرق در ارتفاعات اضافه کرد: مسئولان و نیروهای امدادی استان در این مدت در حال آماده‌باش صددرصد هستند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group