پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از شناسایی و دستگیری مجرمی خبرداد که در پوشش جعلی خانمی جوان، اقدام به اخاذی اینترنتی از دوستش کرده بود.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ فرهاد آراوند روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: با مراجعه پسری جوان به پلیس فتا و ادعای وی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی نامبرده درفضای مجازی و تهدید به انتشار تصاویر بیشتر توسط صاحب یک اکانت شبکه اجتماعی موضوع به صورت ویژه در دستور کارکارشناسان پلیس فتا شهرستان قرارگرفت.
این مقام انتظامی بیان داشت: درتحقیقات اولیه مشخص گردید که یک متصرف این اکانت که خود را دخترخانم جوانی معرفی نموده است و باجلب اعتماد شاکی، موفق به اخذ تصاویر متعدد خصوصی از وی شده ودرادامه با تهدید به انتشار گسترده تصاویر بدست آورده، مبالغی چندده میلیونی از او اخاذی نموده و وقتی درخواست‌های مالی این اخاذ اینترنتی افزایش یافته، شاکی بناچار با طرح شکایت به پلیس مراجعه نموده است.

polic dashtestan
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان درادامه عنوان نمود: باانجام اقدامات تخصصی سایبری و پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال محرمانه هویت واقعی این مجرم سایبری و درحقیقت یکی از همکلاسی‌های شاکی بوده که از پوشش جعلی دختری جوان جهت برقراری ارتباط استفاده نموده شناسایی و باهماهنگی مرجع قضایی دریکی از شهرستان های جنوبی استان دستگیر و به پلیس فتا دلالت شد.
سرهنگ فرهاد آراوند درخاتمه ضمن اعلام اینکه مجرم دستگیر شده پس از دستگیری و اعتراف به بزه انتسابی به مرجع ذیصلاح قضایی معرفی گردید به همشهریان گرانقدر نیز توصیه نمودند: که به ادعاهای طرف مقابل در فضای مجازی بدون تحقیق و بررسی به هیچ عنوان اعتماد نکرده و درصورتی که به هر علتی مورد اخاذی اینترنتی قرارگرفتید حتماً در اولین اقدام به پلیس مراجعه و موضوع را گزارش نمایید.
و یقین داشته باشید که اولین اجابت و پاسخگویی به درخواست‌های یک اخاذ اینترنتی باعث سرآغاز درخواست‌های متعدد بعدی خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group