شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نخستین آمبولانس حیات وحش استان بوشهر با حضور رییس صندوق ملی محیط زیست رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست کشور روز دوشنبه در آیین رونمایی از این آمبولانس گفت: فعالیت‌های زیست محیطی صنایع در قالب مسئولیت اجتماعی صنایع محقق می‌شود و صندوق ملی محیط زیست همه تلاش خود را برای جذب منابع و حمایت از این فعالیت‌ها به کار می‌گیرد.
رضا انجم شعاع اضافه کرد: به همین دلیل تلاش گسترده‌ای در زمینه حمایت از فعالیت‌های حفاظتی در زمینه محیط زیست و تنوع زیستی شکل گرفته است.

roonamaei ambolans
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: پتروشیمی مروارید همواره از صنایع پیشرو استان در حفاظت از حیات وحش منطقه بویژه پرندگان بوده و در ایجاد پروژه‌های درمانی و نقاهتگاهی حیات وحش نیز همواره حامی این اداره کل بوده است.
فرهاد قلی نژاد با اشاره به تنوع حیات وحش در استان بوشهر پیشنهاد کرد: با همکاری صنایع مستقر، یک واحد درمان و نقاهتگاه پیشرفته برای گونه‌های مختلف حیات وحش در این استان احداث شود.
وی در حاشیه این آیین گفت: نقاهتگاه حیات وحشِ اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، که با حمایت مالی مجتمع پتروشیمی مروارید تجهیز و راه‌اندازی شده است، سالیانه صدها گونه جانوری آسیب دیده را درمان و در طبیعت رهاسازی می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: این مرکز درمانی، به منظور اثربخشی بیشتر فعالیت‌های خود، نیازمند بکارگیری یک دستگاه "آمبولانس حیات وحش" بود که به دنبال مفاد تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده در راستای لزوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی، هزینه خریداری و تجهیز آن از سوی پتروشیمی مروارید در اختیار صندوق ملی محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان بوشهر قرار گرفت.
وی ادامه داد: این آمبولانس با انجام امداد میدانی و کمک‌های اولیه در محل، انتقال گونه آسیب دیده با ایمنی بالا و استرس کمتر به مرکز نقاهتگاه، جابجائی ایمن زمان رهاسازی نقش بسیار حیاتی و با ارزش در فرایند درمان گونه‌های حیات وحش استان دارد.
قلی‌نژاد گفت: این دستگاه آمبولانس با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری و تجهیز شده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group