شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به ناعادلانه بودن توزیع اعتبارات در استان و پیگیری راه های دشتستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری آب شیرین کن 17 هزار متر مکعبی برازجان بهره برداری و عملیات اجرایی فاز اول جاده گیسکان آغاز خواهد شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، ابراهیم رضایی روز پنجشنبه 19 خرداد ماه در نشست با خبرنگاران بمناسبت دومین سال مجلس یازدهم به مختصری از عملکرد خود اشاره کرد و اظهار داشت: طی دو سال اخیر 513 سوال از وزرا و 862 تذکر به مسئولان اجرایی کشور درخصوص مسائل مختلف کشور و استان داده شده و 72 تحقیق و تفحص در بخش های مختلف بویژه پارس جنوبی به صورت جامع انجام گرفته و همچنان پیگیر هستیم.
وی اضافه کرد: در یکسال اخیر نیز 257 سوال از وزرا و 446 تذکر به مسئولان اجرایی کشور در بخش های مختلف صورت گرفته و از اردیبهشت تا خرداد ماه سال جاری نیز 26 سوال مطرح شد که عمده این سوالات درخصوص قیمت و کیفیت خودرو، تعیین و تکلیف نیروهای قرادادی نفت، وضعیت پرستاران، افزایش حقوق بازنشستگان و ....است.
رضایی با بیان اینکه وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری است، افزود: در طی دو سال اخیر قوانین خوبی در مجلس تصویب شده که با اجرای آنها یک تحول اساسی در شرایط کشور بوجود خواهد آمد.
نماینده مردم دشتستان تاکید کرد: تصویب قانون ضامن حل مسائل و مشکلات مردم نیست و باید مسئولان دستگاه های اجرایی نیز را بطور دقیق این قوانین را اجرا نمایند.

neshaste namayande 1
وی برخی از مصوبات مجلس یازدهم را برشمرد و عنوان کرد: طرح نظام رتبه بندی معلمان، قانون راهبردی برای رفع تحریم ها، طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار، جهش مسکن، جهش دانش بنیان، جوانی جمعیت، تامین کالاهای اساسی و شفافیت قوای سه گانه از جمله مهمترین مصوبات مجلس یازدهم است.
نماینده مردم دشتستان تاکید کرد: تصویب قانون راهبردی رفع تحریم ها، پشتوانه ای برای مذاکرات ما و باعث تولید قدرت در کشور شد.
رضایی یادآور شد: طی دو سال اخیر بعنوان عضوی از کمیسیون اصل 90 مجلس نیز حدود 4 هزار شکایت به این کمیسیون واصل شد و بازرسی ها و پیگیری ها در این خصوص انجام شد.
نماینده مردم دشتستان عنوان کرد: ما مسئولیت اجرایی نداریم ولی در کنار مسئولان دستگاه اجرایی تلاش و پیگیری کردیم تا وضعیت شهرستان را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه حال و روز شهرستان دشتستان مساعد نیست، افزود: ما بعنوان مسئول وظیفه داریم وضعیت معیشتی و رفاهی مردم را بهبود بخشیم و در مجلس نیز از تمامی ابزارها برای کاهش فشار اقتصادی بر روی مردم استفاده کردیم تا این طرح با صدمات کمتری در کشور اجرا شود.
رضایی با بیان اینکه در حوزه آب و برق شهرستان وضعیت پایدار و مطلوبی نداریم، افزود: در سالیان گذشته و برنامه ششم باید تولید بیش از 11 هزار مگاوات برق در کشور انجام می گرفت که متاسفانه بدلیل عدم تولید این میزان برق با قطعی مواجه هستیم.
وی به خشکسالی و بارندگی های کم در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود تابستانی گرم و سوزان را پیش رو داشته باشیم که میطلبد دستگاه های اجرایی بخصوص دولتی و مردم در بحث مصرف و مدیریت آن اهتمام داشته تا با قطعی برق و آب مواجه نشویم و با کمترین سختی تابستان را پشت سر بگذاریم.
نماینده مردم دشتستان از انتشار میزان آراء خود بصورت شفاف و روزآمد خبر داد و گفت: بزودی در راستای طرح شفافیت تمامی آراء خود را از ابتدای فعالیت در مجلس بر روی سایت شخصی ام بصورت شفاف و بدون سانسور قرار خواهم داد.
رضایی آب را بزرگترین چالش در دشتستان عنوان کرد و گفت: آب مصرفی مردم دشتستان و برازجان وارداتی است و تامین آن از خارج استان شرایط ناپایداری را بوجود می آورد.

neshaste namayande 1
وی با بیان اینکه آب مصرفی دشتستان هیچ مشکلی ندارد، افزود: آب مصرفی که آبفا در اختیار مردم دشتستان قرار می دهد بهداشتی و بطور کلی مشکل خاصی ندارد و آلودگی آبی مربوط به 40 روستای شهرستان است که سیستم و سامانه آبرسانی آنها تحت نظارت آبفا نیست و این موضوع برای مردم رنج بزرگی است که در حال پیگیری هستیم.
رضایی با اشاره به نوسازی شبکه های آبرسانی تصریح کرد: شبکه های آبرسانی در شهرستان دچار فرسودگی شده که باید با نوسازی آنها و قطع کردن برداشت های غیر مجاز از هدررفتن آب جلوگیری شود.
وی بزرگترین و اصلی ترین پروژه در دشتستان را احداث سد دالکی با ظرفیت 270 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این سد ارزش استراتژیک و تاثیر مستقیمی بر اقتصاد دشتستان خواهد داشت و بیش از 13 هزار از اراضی شهرستان را آبیاری و آب مصرفی در شهر برازجان را تامین می کند.
نماینده مردم دشتستان افزود: سد دالکی بیش از 40 درصد پیشرفت داشته و طبق پیگیری های و تعامل با پیمانکار، این پروژه به کار خود ادامه خواهد داد.
وی از بهره برداری آب شیرین کن 17 هزار متر مکعبی برازجان در سال جاری خبر داد و گفت: با بهره برداری از فاز اول این آب شیرین کن، بصورت روزانه 10 هزار مترمکعب آب در اختیار دشتستان و بویژه مردم برازجان قرار می گیرد.
رضایی در پاسخ به سوالات خبرنگار دیارجنوب درخصوص وضعیت نامناسب راه های شهرستان دشتستان عنوان کرد: در گذشته تصمیمات نادرستی درخصوص ورودی شهر برازجان صورت گرفته که پیگیر این موضوع هستیم.
وی به نامطلوب بودن برخی از راه های روستایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: راه های ارم، نمازگاه، تنگ ارم و بوشکان با 90 کیلومتر وضعیت ناهنجاری دارد که خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته توانستیم در بودجه سالانه کشور موفق به اخذ ردیف برای آنها شویم و امسال طبق وعده ها به مناقصه گذاشته خواهند شد.
رضایی خاطرنشان کرد: محور نمازگاه به تنگ ارم از پیگیری های جدی ما بود که با اخذ ردیف در بودجه سالانه کشور و طبق قول های داد شده با برگزاری مناقصه در سال جاری و اجرای فاز اجرایی به سرانجام خواهد رسید تا دیگر شاهد تصادفات دلخراش و مرگ و میر نباشیم.
وی درخصوص جاده بهمرد به خبرنگار دیارجنوب گفت: برای این جاده درخواست دادیم و همچنان درحال پیگیری هستیم تا با بهسازی آن مشکلات برطرف شود.
رضایی از آغاز عملیات اجرایی فاز اول جاده گیسکان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتباراتی را برای آغاز این جاده از وزارت نفت دریافت کردیم که با اجرای آن تحول بسیار بزرگی در دشتستان بویژه درصنعت گردشگری آن بوجود می آید.
وی درخصوص کمربندی آب پخش به خبرنگار ما گفت: این پروژه بسیار پرهزینه و نیازمند اعتبار است که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد و اطلاعات دقیقتر را باید از همکاران در راهداری دریافت کنید.
نماینده مردم دشتستان با اشاره به مسیر کلمه و نینیزک به برازجان بیان داشت: از دیگر دغدغه های ما هموار کردن این مسیراست تا مردم بوشکان با مسیر اصلی به مرکز شهر وارد شوند و در کنار مسئولان استانی پیگیر هستیم تا این راه قدیمی احیا شود.
وی درخصوص محور وحدتیه به سعدآباد عنوان کرد: عملیات اجرایی این محور آغاز شده و بدلیل یک ایراد فنی در اجرای آن وقفه افتاد که امیدواریم با رفع مشکل این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.
نماینده مردم دشتستان درخصوص حوزه بهداشت و درمان شهرستان گفت: پروژه بیمارستان 17 شهریور از اولویت های دیگر ما در شهرستان است که اهمیت بسیار زیادی دارد و برای اولین بار با پیگیری های صورت گرفته در لایحه بودجه 1401 اعتباری برای این بیمارستان درنظر گرفته شده است.
وی علت اصلی خدمات نامطلوب و شکوه های مردم از بیمارستان شهید گنجی برازجان را تراکم زیاد بر روی این بیمارستان عنوان کرد و گفت: با توجه به جمعیت بالای شهرستان یک بیمارستان به تنهایی پاسخگوی مردم نیست.
رضایی با بیان اینکه فاز اول بیمارستان 17 شهریور برازجان 80 درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: راه اساسی بهبود وضعیت درمان در شهرستان دشتستان، احداث و تکمیل این بیمارستان است.
نماینده مردم دشتستان به وضعیت اقتصادی و گرانی های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت چهار قلم کالا از نظر من قابل قبول نیست و بی شک گرانی این 4 قلم بر روی سایر کالاها تاثیر گذار خواهد بود و نمایندگان دیگری نیز در این خصوص پیگیر هستند.
وی خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح در لایحه بودجه 1401 به دولت تاکید کردیم که کالاهای اساسی را با قیمت شهریور ماه 1400 در اختیار مردم قرار دهد که متاسفانه بدلیل اجرای نادرست، وزرای مربوطه احضار شده اند و مجلس پیگیر است تا اجناس را با قیمتی که از دولت خواسته دراختیار مردم قرار دهد.
رضایی اذعان داشت: در سال جاری افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و در این خصوص هیچ صحبتی در مجلس مطرح نشده است.
نماینده مردم دشتستان با تاکید بر انتصابات شفاف بیان داشت: دشتستان قطب اصلی و اول نیروی انسانی و نخبه در استان بوشهر است و از تاکیدات ما بوده که نیروهای بومی در حوزه های مدیریتی بکار گرفته شوند و همچنان در حال پیگیری هستیم.
وی با بیان اینکه رویه توزیع امکانات و اعتبارات در استان بوشهر ناعادلانه است، افزود: دشتستان یک چهارم از وسعت استان بوشهر را در برگرفته و یک سوم شهدا نیز مربوط به این شهرستان است و بطورکلی ما بیش از ۲۵ درصد استان هستیم اما در تقسیم بودجه ما را یک دهم استان در نظر می‌گیرند و این ظلمی بزرگ در حق مردم شهرستان است.
رضایی با بیان اینکه دشتستان محروم ترین شهرستان است، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در چارچوب قانون کمک کنند تا درکنار هم بتوانیم روند توزیع بودجه را تغییر داده و حق مردم دشتستان را استیفا کنیم.

 neshaste namayande 1neshaste namayande 1neshaste namayande 1neshaste namayande 1neshaste namayande 1

neshaste namayande 1

neshaste namayande 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group