پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار دشتستان به وضعیت بحرانی آب در شهرستان اشاره کرد و گفت: نخبگان باید در راستای ثبت اختراعات خود در استان حمایت شوند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی روز سه شنبه 10 خرداد ماه در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: "رسانه" المان و مولفه های موثر دموکراسی و به تعبیر نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی است.
وی با بیان اینکه رسانه ها در جامعه کنونی ماموریت دشواری برعهده دارند، افزود: رسالتی که اصحاب رسانه در این دوره برعهده دارد دارای دو وجه فنی و محتوایی است که هردو طی گذشت زمان دچار تغییرات اساسی شده اند.
فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه ماهیت رسانه ها تغییر یافته، ادامه داد: ازگذشته تا کنون به لحاظ فنی در رسانه ها یک نوع دگرگونی بنیادین و اساسی رخ داده و مخاطبان بسیاری از طریق سیستم نوین درحال دریافت اطلاعات هستند.
بنافی تصریح کرد: دنیای فنی و تکنولوژی به صورت مداوم در حال نوآوری و ابتکار است و کسی میتواند در این فضا موفق و اثرگذار باشد که خود را باتوجه به شرایط و تحولات بروزرسانی کند.

neshaste farmandar banafi 1
وی اخلاق را از جمله عوامل تاثیر گذار در موفقیت یک رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه و پیام رسان آن، یک رسالت پیامبر گونه برعهده دارند که باید گفتمان را به شیوه صحیح منتقل نمایند.
بنافی با بیان اینکه اصحاب رسانه با پایبندی به یک اصول بنیادین می توانند در جامعه رشد کنند، افزود: رسالت رسانه باید پیغمبرگونه و نقد آنها نیز مبتنی بر اخلاق و اثرگذارباشد.
فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه رسانه باید سرمایه های اجتماعی را تقویت کند، بیان داشت: پیام های رسانه باید مبتنی بر اخلاق و عقلانیت باشد و با به تصویر کشیدن واقعیت ها اجازه ندهد تفکر مردم نسبت به نظام تغییر کند.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید یک مبانی فکری همگانی داشته باشند، افزود: همگی باید نظام جمهوری اسلام را قبول و دوست داشته باشند و به حوزه قانون اساسی پایبند و دنباله رو سیره امامان بوده تا بتوانیم عامل پیشرفت کشور باشیم.
بنافی خاطرنشان کرد: ما باید عامل وحدت و انسجام بخش جامعه برای تحکم پایه های انقلاب اسلامی باشیم و در رقابت ها و تضارب آرا نیز باید بر اساس قوانین عمل کرده تا جامعه دچار لغزش نشود.
فرماندار دشتستان در پاسخ به سوالات و دغدغه های خبرنگاران درخصوص مشکلات آنها گفت: سعی دارم گامی در جهت حل مسائل و مشکلات رسانه ها بردارم و در اولین فرصت با دعوت از مدیرکل ارشاد اسلامی استان و خبرنگاران نشستی را برگزار خواهم کرد تا مشکلات و دغدغه های آنها را با توجه به ظرفیت های موجود پیگیری نماییم.
بنافی با بیان اینکه در کار رسانه ها ی شهرستان هیچ مداخله ای نخواهم کرد، افزود: توسعه شهرستان امری مهم است که همه ما باید در راستای آن به یکدیگر کمک کنیم و در حال حاظر نیز درگیر چالش مربوط به تنش آبی هستیم.
وی به تنش آبی عظیم و عمیق در شهرستان اشاره کرد و گفت: منابع آبی شهرستان دشتستان به خطر افتاده و به نقطه بحران رسیده ایم که میطلبد رسانه ها با رسالتی که برعهده دارند نسبت به آگاهی بخشی مردم درخصوص وضعیت موجود اقدام نمایند.
فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه تبیین و روشنگری به روش صحیح کار رسانه است، افزود: رسانه ها با آگاهی بخشی دقیق وروشنگری افکارعمومی می توانند عاملی برای پیشرفت جامعه باشند.
وی با بیان اینکه 50 درصد نخبگان استان بوشهر از دشتستان است، افزود: نخبگان بدلیل حمایت نشدن ثبت اختراعات در استان به پایتخت مراجعه میکنند که میطلبد اصحاب رسانه دراین خصوص یاری رسان باشد.
فرماندار دشتستان به چالش های امنیت ملی اشاره کرد و گفت: ما امروزه درگیر جنگ در جبهه های مختلفی هستیم که دشمنان با ایجاد چالش هایی چون تحریم های ظالمانه، جنگ ادراکی، جنگ تبلیغاتی، جنگ روانی و عملیات روانی باعث تفرقه افکنی در بین مردم و حاکمیت شده و ایجاد شبهه میکنند که اصحاب رسانه باید در این خصوص مردم را روشن و آگاه سازند وچالش های بزرگ آنان را خنثی کنند.
بنافی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت سیاست در هرکشوری در گرو اجماع ملی، وحدت، همدلی و انسجام است که رسانه ها نیز در این کار تاثیر بسزایی دارند و باید حرف درست را بصورت صحیح، کارشناسانه و دلسوزانه نشر دهند.
وی در خصوص مسائل دشتستان بیان داشت: در شهرستان کارهای بزرگی در دست اقدام است که به کمک ویژه از سوی اصحاب رسانه نیاز داریم و فضای نقد نیز باز است که در صورت هرگونه اشتباه میتوانند انتقاد کنند.
فرماندار دشتستان ادامه داد: در حد اختیار و توان پشتیبانی می کنیم و ظرفیت و پتانسیل های شهرستان را کف دست گرفته تا به حقوق همه رسیدگی شود.
وی در پایان ضمن تسلیت بمناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام حق بزرگی بر گردن ما دارد که باید با شرکت در مراسم و انتشار اخبار،  پیغام و سیره ایشان را به مردم منتقل نماییم.

neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1neshaste farmandar banafi 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group