پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

آیین رونمایی ازکتاب مجموعه اشعار« گل دسمال قشنگو» نوشته عبدالحسین فلاحی با حضور عضو شورای شهر عالیشهر و تعدادی از شاعران و علاقمندان به شعر و ادبیات نشست انجمن ادبی فایز عالیشهر در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب این شهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، مریم مهدوی نسب عضو شورای اسلامی شهر عالیشهر روز دوشنبه در این آیین گفت: امروز برای من روز پربار وبسیار ارزشمندی است بسیار خوشحالم که انجمن ادبی فایز موجب و باعث انگیزه دادن به این دسته از افراد هنرمند و هنر دوست شده تا فرصت وفضایی محیا شود وبواسطه آن رشد شخصیت و اعتماد به نفس خصوصا قشر جوان و نوجوان در عالیشهر در این رشته اتفاق بیفتد.
مهدوی نسب با بیان اینکه به شعر و ادبیات بسیار علاقه مند است گفت: فعالیت انجمن ادبی فایز در عالیشهر مایه خرسندی است و حضور فعال نوجوانان و جوانان بدون محدودیت سنی بسیار ارزشمند است.

roonamaei ketab alishahr 1
وی ضمن ارائه پیشنهاد هایی برای هرچه بهتر و پرشورتر برگزار شدن نشست های این انجمن گفت: می توان با ایجاد پل ارتباطی با مدیران مدارس، دانش آموزان مستعد، شاعر و یا علاقمند به شاعری را شناسایی و برای حضور در انجمن ادبی فایز جذب کرد و استعداد آنان را پرورش داد.
این عضو شورای اسلامی شهر عالیشهر خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ، هنر و ورزش در عالیشهر خواست همه اعضای شورای اسلامی شهر است.
هاشم رنجبریان مدیر انجمن ادبی فایز عالیشهر نیز ضمن سپاسگزاری از حضور مریم مهدوی نسب عضو شورای اسلامی شهر عالیشهر و همه شرکت کنندگان در نشست هفتگی انجمن ادبی فایز گفت: نشست های هفتگی این انجمن روزهای دوشنبه ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب عالیشهر با حضور شاعران و علاقمندان به شعر و ادبیات به طور مستمر برگزار می شود.
مدیر انجمن ادبی فایز، حضور مسئولان شهری در نشست های فرهنگی و ادبی را مایه دلگرمی شاعران و فعالان فرهنگی شهر دانست و افزود: آشنایی هرچه بیشتر اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان با اینگونه فعالیت ها و انجمن ها می تواند به برنامه ریزی هرچه بهتر شهری در این حوزه کمک شایانی نماید.
وی حضور مریم مهدوی نسب عضو شورای شهر عالیشهر در نشست ادبی و آیین رونمایی از کتاب را نشانه علاقه مندی، دغدغه مندی و نگاه ویژه ایشان به شعر، ادبیات و فرهنگ در این شهر دانست که این امر می تواند زمینه ساز توسعه فرهنگ و هنر در عالیشهر باشد.
وی نگاه ویژه مدیران شهر عالیشهر به فرهنگ، هنر و ورزش را خواستار شد و موفقیت هنرمندان و ورزشکاران در عرصه های استانی و کشوری را موجب اعتلای هرچه بیشتر نام عالیشهر دانست و تاکید داشت: با موفقیت های هنرمندان و ورزشکاران در عرصه های گوناگون، تلاش های شورای شهر و سایر مدیران شهری برای شهروندان ملموس تر می گردد.
رنجبریان با تشکر از جهانبخش تلشکی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر برای همکاری در فراهم شدن امکان استفاده دوباره از مجتمع فرهنگی هنری آفتاب گفت: انجمن ادبی فایز عالیشهر ضمن اینکه توانسته است شاعران و علاقمندان عالیشهر و حتی شهرستان را گرد هم آورد. با بیش از یک دهه فعالیت ادبی در شهر عالیشهر یکی از قدیمی ترین انجمن های شهر می باشد و در همین راستا تا کنون شب شعرهای بسیاری را به صورت مستقل و مشارکتی با دستگاه های مختلف در سطح شهر و استان برگزار کرده و شاعران بسیاری را معرفی نموده است.
مدیر انجمن ادبی فایز عالیشهر با بیان پیشینه این انجمن و پشت سر گذاشتن یک دهه فراز و فرودهای فراوان، گفت: اکنون این انجمن به رشد و بالندگی رسیده است و می تواند برنامه های ادبی بزرگی را برگزار نماید.
در ادامه، الناز رشیدی، معصومه شمس، زینب وطن خواه، علیرضا مردانی، کیان بحرانی، محمدجواد بسیج، محمد امینی و بهنام هنری به شعرخوانی پرداختند.
هاشم رنجبریان مدیر انجمن ادبی فایز عالیشهر در معرفی عبدالحسین فلاحی گفت: وی متولد سال ۱۳۳۹ و ساکن بوشهر است که از کودکی سرایش شعر را آغاز کرد و با توجه به زبان ساده، صمیمی و محاوره ای اش همواره از شاعران مورد اقبال مردم بوشهر بوده است.
رنجبریان فلاحی را شاعری دغدغه مند دانست و افزود: وی همواره درد مردم را به زبان شاعرانه و در قالب طنز فاخر بیان کرده است و از این رو می توان او را یک شاعر مردمی دانست
مدیر انجمن ادبی فایز گفت: از ویژگی های بارز شعر فلاحی می توان به «طنز»، «سهل و ممتنع» و جوششی بودن آنها اشاره کرد و تصریح داشت: بداهه گویی و بداهه سرایی یکی از ویژگی های بارز وی است
وی شعر فلاحی را به رودی روان، زلال و خنک تشبیه کرد که همراه با خوانش صمیمی و طنز گونه ای که ویژه و خاص خود او می باشد؛ دل و جان هر شنونده ای را حال می آورد.
رنجبریان مجموعه شعر « گل دسمال قشنگو» را شامل ۱۰۶ دوبیتی عنوان کرد و افزود: این کتاب در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات « قلمداران جنوب» در ۱۱۲ صفحه به چاپ رسیده است که اشعار جد و طنز فلاحی را در بر می گیرد.
در پایان پس از شعرخوانی عبدالحسین فلاحی از شاعران طنزپرداز و بنام استان بوشهر از مجموعه شعر وی با نام « گل دسمال قشنگو» با حضور مریم مهدوی نسب عضو شورای اسلامی شهر عالیشهر رونمایی شد به درخواست مدیر انجمن، مهدی جهانبخشان روزنامه نگار و طنزپرداز بوشهری وی را در این آیین همراهی نمود.
شایان ذکر است با استقبال حاضرین و در جهت حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی تعدادی از این مجموعه شعر با امضای شاعر به فروش رسید.

roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1roonamaei ketab alishahr 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group