پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

جلسه معارفه سرپرست جدید کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان باحضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار شهرستان کنگان، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان و جمعی ازکتابداران در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، حیدر راهب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه به بیان برخی مسایل و برنامه های کتابخانه های این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: کنگان از مناطق برخوردار کشور است که در عرصه کتابخانه ای بیش از 2 هزار متر مربع کمبود فضا دارد و در این راستا اولویت احداث کتابخانه ای در این شهرستان در دو روستای پرک وشیرینو می باشد و با توجه به فرسودگی کتابخانه فرهنگ، احداث یک باب کتابخانه جدید در محل کنونی آن اولویت شهرکنگان است.

kangan ketabkhaneh 1
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه ضمن بیان برخی برنامه های کتابخانه ها اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی و ترویجی دارای برنامه های متنوع و خلاقانه ای هستند که با اجرای آنها در طول سال شاهد ارتقای مولفه های فرهنگ مطالعه و کتابخوانی خواهیم بود.
راهب؛ نقش انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان را مهم و راهبردی دانست که برای اجرای موثر برنامه های آن، انتظار می رود شهرداران با پرداخت کامل حق نیم درصدکتابخانه های عمومی به انجمن، نسبت به تحقق اهداف مورد نظر اهتمام بیشتری داشته باشند.
در ادامه جلسه، سید احمد غریبی، فرماندار کنگان ضمن خوشامد به اعضای جلسه با بیان اینکه فضای مجازی یکی از عوامل کاهش سرانه مطالعه در جامعه است، خواستار افزایش فعالیت تبلیغی و تشویقی کتابخانه ها در این حوزه شد.
فرماندار کنگان، مساله کتاب را از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ دانست و ایجاد الفت و انس با کتاب را راه حل این مشکل عنوان کرد که با فضای همیاری محقق می شود.
غریبی، درباره توسعه کتابخانه های شهرستان کنگان براساس سند چشم انداز توسعه کتابخانه های عمومی 1404 قول مساعد دادند.
در پایان این جلسه، ضمن تقدیر از زحمات نصراله اسماعیلی در دوره خدمت پنج ساله شان، طی حکمی امینه پشتیبان نژاد به عنوان سرپرست جدید کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان معارفه شد.

kangan ketabkhaneh 1 kangan ketabkhaneh 1 kangan ketabkhaneh 1 kangan ketabkhaneh 1 kangan ketabkhaneh 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group