جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

شهردار برازجان از آخرین وضعیت بازگشایی گذر دلگشا و پیشرفت 80 درصدی سالن شهید سلیمانی خبر داد و گفت: با وجود هجمه های مغرضانه، خدمت رسانی ادامه دارد و 30 پروژه شاخص در سالجاری اجرا خواهد شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مرتضی قدوسی شامگاه دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی به نقش اساسی رسانه ها در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و بدون آنها اهداف ما محقق نخواهد شد.
وی بهره مندی از رسانه های وزین در شهر برازجان را مایه افتخار دانست وعنوان کرد: اصحاب رسانه صادقانه و بدون چشم داشت در حال تلاش هستند و بی شک وجود آنها موجب بالندگی، رشد و توسعه جامعه پیرامونی خود خواهد بود.
شهردار برازجان در خصوص عملکردهای شهرداری عنوان کرد: مجموعه فعالیت ها و عملکرد شهرداری در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، زیباسازی، خدماتی و فضای سبز است.
قدوسی به پنج ماه از فعالیت خود بعنوان شهردار برازجان اشاره کرد و گفت: از ابتدای ورود به مجموعه شهرداری تاکنون، نظمی دو ماهه برای نشست با اصحاب رسانه ایجاد کردیم تا تمامی فعالیت ها منعکس شود.
وی برگزاری نشست ها و انعکاس اخبار شهرداری را نشان از حساسیت و اهمیت به جایگاه رسانه و امورات شهری عنوان کرد و گفت: رسانه هایی که با صداقت محض به دنبال رفع مشکلات جامعه هستند را همراهی خواهم کرد و پافشاری به تقویت آنها دارم تا بتوانند با تلاش بیشتر و پویاتر فعالیت کنند.
قدوسی با بیان اینکه همه ما در کنار هم و از یک جبهه هستیم، افزود: هیچگاه خود را از رسانه ها بیگانه ندانسته و تاکنون با برگزاری نشست ها صحت گفته هایم را به اثبات رسانده ام.
شهردار برازجان به شروع فعالیت ها ی خود در شرایط کرونایی و رکود حاکم بر شهر اشاره کرد و گفت: با تحویل مدیریت شهری در این شرایط و انتصاب مدیرعامل فضای سبز توانستیم کارها را با سرعت بیشتری پیش برده و خشکی و آسیب های فضاهای سبز شهری را رسیدگی کنیم.
وی به برگشت 10 حلقه چاه به فضای سبز شهر برازجان خبر داد و گفت: طی تعاملی با امورات آب و اخذ مجوز بمنظورلایروبی چاه های خشک شده توانستیم چرخه آبیاری را به فضای سبز برگردانیم و برای ده سال آینده مشکلات آبیاری را مرتفع کردیم.
شهردار برازجان درخصوص خدمات و نظارت شهری بیان کرد: در ابتدای شروع فعالیت ها، شهر را به 24 منطقه تقسیم کردیم وبا وجود کمبود نیرو توانستیم با یک ابتکار، خیابان ها و مناطق فاقد نیروی کار را به برخی از افراد در خدمات شهری با درنظر گرفتن امتیازات حقوقی محول کنیم.
قدوسی با اشاره به کمبود ناوگان خودرویی در خدمات شهری افزود: طی مدت کوتاهی از فعالیت در شهرداری توانستیم 3 خودرو به ناوگان خدمات شهری اضافه کنیم.
وی یکی از دغدغه های خود را بحث عمرانی و زیباسازی شهری عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته و سالجاری برنامه ریزی های متنوعی برای این موضوع انجام شده و درحال حاظر طی مذاکراتی با کارشناسان، معماران و هنرمندان توانستیم برای 4 میدان طراحی المان را انجام دهیم و در هفته های آینده قرار داد را منعقد خواهیم کرد.
شهردار برازجان با بیان اینکه انجام پروژه ها زمان بر بوده و نیاز به برنامه ریزی دارد، خاطرنشان کرد: درخصوص بحث عمرانی و زیباسازی شهری همه برنامه ریزی ها مدون و برهمین اساس حرکت خواهیم کرد.
قدوسی از ساماندهی وضعیت خدمات شهری خبر داد و گفت: نظافت شهر، حمل، جمع آوری و انتقال زباله کار مشترک هر دو واحد در شهرداری با دو مدیریت و یک هدف مشخص بود که با ابتکاری توانستیم خدمات شهری را در ذیل سایت پسماند ادغام کنیم که در حال حاظر وضعیت خدمات شهری ساماندهی شده است.
وی با بیان اینکه تمرکز بر مدیریت شهری در بحث اشراف به نقاط مختلف شهر کمک میکند، افزود: وضعیت سایت دفن زباله نیز با مدیریتی مستقل و توانمند ساماندهی شده و با نظارت و تمرکز بیشتر در حال انجام است که از این بابت دغدغه ای نداریم.
شهردار برازجان به الگوبرداری از شهرهای بزرگ در زیباسازی اشاره کرد و گفت: رنگ آمیزی(محافظ) تنه درختان یکی از اقدامات اخیر ما در بحث زیبا سازی شهر بوده و در دو هفته آینده نیزطی تعامل با زیباسازی شهرداری تهران و اصفهان شاهد اقدامات بزرگی در شهرخواهیم بود.
وی آسفالت شدن کوچه ها را یکی از مطالبات و دغدغه های عمومی مردم عنوان کرد و گفت: آسفالت کوچه های شهر به صورت منظم، روتین، با سرعت و بدون وقفه در حال انجام است.

nashast ghoddosi 1


قدوسی عنوان کرد: در حال حاظر 5 اکیپ در پنج منطقه از شهر مشغول به آسفالت کوچه ها هستند و یک اکیپ نیز بصورت جداگانه بمنظور خاکبرداری، تسطیح و زیرسازی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: مبارزه با فساد و اصلاح ساختار اداری یکی از رویکردهای اساسی و مهم در شهرداری بود که با جدیت دنبال کردم و همه اقدامات نیز بر اساس همین محور اصلی انجام گرفته و همچنان بطور محکم و قاطعانه بر این موضوع پافشاری خواهم کرد و با هیچگونه تهدید و تخریبی میدان را خالی نمی کنم.
شهردار برازجان به تمرکز کردن بر واحدهای پرهزینه در شهرداری اشاره کرد و افزود: خرید قطعات خودرو یکی از مباحث پرهزینه در شهرداری بوده که طی 5 ماه گذشته و براساس آمار دریافتی حدود 400 الی 500 میلیون صرف خرید این قطعات شده است.
وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته با تمرکز و اجرای تحولات اداری در بحث هزینه ها، صرفه جویی شده و مبلغ امضا شده برای قطعات خودرو به مبلغ 70 میلیون تومان بود.
قدوسی به برخی از خودروهای درون پارکینگ واحدها و سازمان های شهرداری اشاره کرد و گفت: تعدادی از این خودروها که چندسالی با عنوان داشتن نقص فنی در پارکینگ ها بودند را ظرف مدت یک هفته به چرخه ناوگان خودرویی شهرداری برگرداندیم و بدون هیچگونه مشکلی در حال استفاده هستند.
وی اضافه کرد: صرفه جویی و حفاظت از بیت المال مردم یکی از دغدغه های ما بوده که متاسفانه برخی از افراد بدون در نظر گرفتن این موضوع بدنبال تخریب و حاشیه سازی هستند در صورتیکه همین صرفه جویی ها میتواند در توسعه زیباسازی شهر موثر باشد.
قدوسی با اشاره به اصلاح ساختار اداری بیان داشت: 70 الی 80 پرونده از پرسنل شهرداری که نیازمند یک امضا برای ارتقاء شغلی بودند را انجام دادیم تا با انگیزه بیشتر به فعالیت های خود در این مجموعه بپردازند.
شهردار برازجان به بخش نامه ای درخصوص آسیب های درخت کنوکارپوس و حذف این گونه گیاهی در برازجان اشاره کرد و افزود: در این خصوص با انجمن های محیط زیستی فعال در شهر جلسه هم اندیشی برگزار کردیم تا گونه گیاهی بهترو مقاوم با توجه به آب و هوای شهربه ما معرفی کنند که متاسفانه بدلیل عدم همکاری آنها، 4 گونه گیاهی مناسب شامل انجیر، توت، جمبو و لوز توسط کارشناسان شهرداری شناسایی شد که بزودی در مناطق شهر جایگزین درخت کنوکارپوس خواهد شد.
وی درخصوص مناقصه بیلبورد شهدا خاطر نشان کرد: یکی از اهداف ما در اجرای این پروژه، ساماندهی و نمایان شدن شهر برازجان بود که 25 تابلو از شهدا با ذکر جملاتی متفاوت را از دالکی تا ورودی شهر نصب کردیم که در جذب مسافرین نوروزی تاثیر گذار بود.

nashast ghoddosi 1


شهردار برازجان یادآور شد: در اثر افزایش 57 درصدی حقوق کارگران، فهرست بهایی اعلام شده در سالجاری بیش از 50 درصد افزایش یافته و پروژه شهدا که در سال 1400 با یک میلیارد و نیم انجام میگرفته در سال جدید با 3 میلیارد تومان انجام خواهد شد.
قدوسی ادامه داد: 20 پروژه در بودجه سال 1400 برآورد و پیش بینی شده بود که با افزایش فهرست بهایی اعلام شده در سالجاری برای تکمیل آنها نیاز به اعتبار داریم.
وی بیان کرد: طی هفته گذشته 10 پروژه را به شورا معرفی کردیم که همه اعتبارات آنها دو برابر شده و درخواست افزایش اعتبار دادیم.
قدوسی با اشاره به حاشیه سازی درخصوص 2 تابلوی آسب دیده شهدا در ورودی شهر برازجان عنوان کرد: 2 مورد از تابلوهای ورودی شهر بر اثر طوفان در هفته های گذشته مورد آسیب قرار گرفته بود که طی بازدید مجدد شرکت سازنده و داشتن 10 سال ضمانت طی روزهای آتی ترمیم و مجدد نصب خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ستاد استقبال از مسافران نوروزی، عنوان کرد: مسافران برای اسکان در شهر برازجان رضایت کامل داشتند و استاندار بوشهر و دیگر مدیران کل نیز طی بازدیدی رضایت خود را از اقدامات و خدمات شهری برازجان ابراز کردند.
شهردار برازجان درخصوص هجمه ها و حاشیه سازی صورت گرفته در روزهای اخیر عنوان کرد: ما به راحتی میدان را خالی نخواهیم کرد و از این هجمه های مغرضانه ترسی نداشته و با قدرت ادامه خواهیم داد.
وی تاکید کرد: در این مسیر بدون شک، منافع بعضی از افراد به خطر می افتد و دست برخی نیز کوتاه خواهد شد و ما همه این ها را با جان و دل خریدیم و تا آخر مسیر ادامه میدهیم و در دفاع از حقوق مردم و بیت المال ذره ای کوتاه نیامده و بیشترین حساسیت ها را خواهیم داشت.
قدوسی به پیشرفت 80 درصدی پروژه سالن هزارنفری شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: تاکنون مبلغ 20 میلیارد و 200 میلیون تومان از اعتبارات شهرداری به پیمانکار این پروژه تعلق گرفته و درحال حاظر، نمای آن تکمیل و در حال انجام کار تاسیساتی آن هستیم تا بتوانیم در پایان سال شاهد اتمام آن باشیم.
وی یکی از دغدغه های شهرداری را در تملک بودن زمین این سالن یک هزار نفری عنوان کرد و گفت: شهرداری در این زمین هزینه های زیادی را متقبل شده که متاسفانه سند مالکیت ندارد و در تملک راه و شهر سازی است که به جد پیگیر این موضوع هستیم تا مردم به حق خود برسند.
شهردار برازجان با اشاره به اجرای 30 پروژه شاخص در سالجاری عنوان کرد: مسقف کردن بازار روز برازجان، زیباسازی شهر، معرفی پروژه مسیر ورودی به استان برای درنظر گرفتن ورودی دیگر از مسیر شهدای خلیج فارس، تعریض پل دره آردو، فضای سبز قسمت شمالی میدان مجاهد با عنوان جاده سلامت2، بهسازی فضاهای سبز دانش آموز و شهید کشتکار از جمله این پروژه ها هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص آخرین وضعیت بازگشایی گذر دلگشا عنوان کرد: طی 12 سال گذشته با مدیریت 6 شهردار تاکنون از 100 پلاک موجود در این گذر، 5 مورد آن تملک شده است.
وی به اهمیت این پروژه اشاره کرد و گفت: این گذر از پروژه هایی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته و مقدمات آن فراهم شده ولی برای تملک تمامی این اراضی نیاز به زمان داریم.
شهردار برازجان ادامه داد: با دغدغه و حساسیت این پروژه را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم مالکین املاک دراین مسیر با ما همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه سریعتر به توافقاتی رسیده و این گذر را احداث کنیم.
قدوسی درخصوص ورزش بیان داشت: فعال بودن یک رشته ورزشی در شهر باعث پر کردن اوقات فراغت تعداد کثیری از جوانان می شود و علاوه بر آن پویایی و نشاط جامعه را به همراه خواهد داشت.
وی ابراز داشت: ما به ورزش نگاه ویژه ای داریم و در این خصوص اعتباراتی را با عدالت در توزیع و حساسیت ویژه دنبال خواهیم کرد ولی این امر زمانی محق خواهد شد که این مساعدت ها هدفمند و در چارچوب باشد.

شایان ذکر اینکه در هنگام برگزاری نشست خبری یکی از مخاطبین دیارجنوب طی پیامی در خصوص شکستن شاخه بزرگ درخت در یکی از محلات برازجان اطلاعاتی را ارسال کرد که توسط مدیر دیارجنوب این موضوع به مهندس جامعی معاونت اجرائی و خدمات شهری و اقای پورزنگویی مدیرعامل فضای سبز و پارکهای شهرداری برازجان مطرح و بعد از گذشت نیمساعت و با وجود اینکه نشست خبری تمام نشده بود مشکل این مخاطب و محله برطرف شد.

nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1nashast ghoddosi 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group