پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

اعضای شورای اسلامی شهر برازجان به همراه معاونان شهردار در جلسه ای با نام پویش 48 ماه خدمت، 48 جلسه پاسخگویی در مسجد فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) شهرک گلستان حاضر شدند و در خصوص مهم ترین مسائل و اولویت های مدیریت شهری با مردم به گفت و گو پرداختند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پویش مردمی 48-48 هشتمین جلسه از پویش مردمی 48 ماه خدمت، 48 جلسه پاسخگویی با حضور 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر برازجان و 2 نفر از معاونان شهردار در مسجد فاطمه الزهرا (س) شهرک گلستان برگزار شد.
در این نشست درخصوص موضوعات مهمی همچون سایت پسماند، پروژه نصب تابلوی شهدا، جمع آوری زباله‌ها، ارزیابی عملکرد شهردار، مسقف شدن بازار روز شهر برازجان و شفافیت شورای شهر گفتگو شد.
حجت‌الاسلام بحرانی خادمی دبیر پویش اظهار داشت: برنامه پویش شامل 2 بخش محله‌ای و شهری است. یعنی بخشی از برنامه مختص بیان مشکلات همان محله و بخشی دیگر به بیان مشکلات کل سطح شهر اختصاص می‌یابد.
وی افزود: مسئولین باید در جواب به سؤالات سعی کنند فرد را قانع کنند و اگر فرد قانع نشد مسئول سعی کند برای او وقتی جداگانه بگذارد تا او را قانع کند.
شفافیت شورای شهر بالاخره کی عملی می‌شود؟
آقای زال از اهالی محله شهرک گلستان در این نشست گفت: دوست داشتیم شهرداری و شورای شهر ما در بحث شفاف‌سازی بودجه مثل بقیه شهرهای استان ازجمله آبپخش که اقدام به راه اندازي سايت نمودند عمل كنند ، ما خواهش می‌کنیم که یک‌بار برای همیشه این کار انجام شود و ان شاءالله برای شوراهای آینده نیز الگو شود.
دبیر پویش اظهار داشت: ما از جلسه اول پویش عَلَم شفافیت را بلند کرده‌ایم و همواره از مسئولین درخواست شفافیت داریم.
حجت‌الاسلام بحرانی خادمی در ادامه افزود: طبق قانون ماده 80 بند دوم قوانین شوراها از اعضای محترم شورای شهر درخواست داریم برای آگاهی بخشی به مردم نسبت به قوانین شورا و شهرداری و همچنین وظایف کمیسون‌های شورا و شهرداری اقدامات را چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی انجام دهند.

 poyesh shora 1

لزوم تبريك روز شورا !
ارسطو قایدی رئیس‬ شورای‬ شهر‬ برازجان اظهار‬ داشت: ‬ جایگاه شورا جایگاه بالایی است. شورا چکیده مردم است. بنده به صورت مستند می‌توانم اثبات کنم که شورای شهر ‏برازجان در عملکرد، نسبت به سایر ادارات جلوتر بوده است.

وی ادامه داد: اکثر مسئولین و افرادی که با شورا در ارتباط هستند روز شورا را تبریک نگفتند، الّا اتاق اصناف و یکی دو اداره دیگر. ان شاءالله در سالهای بعد این اتفاق بیفتد و سایر ادارات نیز به شورا تبریک بگویند حتی در حد یک پیامک.
قایدی در پاسخ به مسئله شفافیت عنوان كرد: ما قول داده‌ايم كه هرماه گزارش عملکرد بدهیم و این خودش یک قسمت از شفافیت است. و این تعهد را در خود ایجاد کرده‌ایم که حضور داشته باشیم و بگوییم که چه کاری انجام داده‌ایم.

poyesh shora 1


رییس شورای شهر برازجان با بیان اینکه سایت شفافيت آماده‌شده و در حال بارگذاری است، افزود: سامانه ۱۳۷هم فعال است که می توانید تماس بگیرید و مشكلات شهر را اطلاع رساني كنيد.
وی ادامه داد: از زمانی که ریاست شورا را بر عهده گرفته‌ام سعی کرده‌ام کارها باکیفیت انجام شود. ما می‌توانستیم در همین صفحه اجتماعي گزارش‌ها را ارائه بدهیم ولی سعی کردیم کار باکیفیتی انجام شود.
رییس شورای شهر برازجان در پاسخ به دليل ذخیره نشدن فیلم جلسات زنده(لایو) شورا گفت: صحبت‌های شما را قبول دارم و به روابط عمومی گفته‌ شده تا برای کیفیت لایو و مسائل فنی پیگیری های لازم را انجام دهند.
در ادامه دبير پويش حجت‌الاسلام‌والمسلمین بحراني خادم اظهار داشت: حدود هشت جلسه است که دارید قول می‌دهید سایت شفافیت راه‌اندازی می‌شود و مصوبات بارگزاری می‌شود. ضمانت اجرایی این وعده ها چيست؟

poyesh shora 1

متن تمام مصوبات را جهت شفاف سازي همراه دارم
 صدیقه مهدويان پور ديگر عضو شورای اسلامی شهر برازجان بیان كرد: مصوباتی که در شش ماه اول تصویب شده را به همراه خود آورده‌ام و بنابر قول شفاف سازی که داده‌ام مصوبات همراه من است.

وی اضافه کرد:  در مورد بقیه مصوبات جلسات آينده شورا هم، حتما همراه خودم به جلسه پويش مي آورم و در هر موردی از مصوبات سوال دارید می توانم از روي متن مصوبات توضيح دهم.
در ادامه كاظمي عضو شورا و رياست كميسيون خدمات شهری عنوان كرد: شما به آقای قائدی فشار می آورید که چرا شفافیت را در شورا عملی نمی کنید ولی وظیفه شورا مصوب کردن اغلب مشکلات مردم است و انجام دادن آن وظيفه آقای شهردار است که ما انتظار داریم این مصوبات را به صورت شفاف انجام بدهد.
وی ادامه داد: من حرف شما را قبول دارم که می گویید شفافیت در شورای شهر وجود ندارد و به نظر بنده هم هیچ شفافیتی در شورای شهر ما وجود ندارد . ما مصوباتی را که نوشتیم نزدیک به ۲۰۰ صفحه شده است و انتطار داشتیم که شهردار مصوبات را بدون چون و چرا انجام دهند.

  poyesh shora 1

ارزیابی عملکرد شهردار :

حسین بی باك عضو دیگر شوراي شهر در پاسخ به اين اظهارات گفت: شما به شهردار قبل ۴۸ ماه فرصت دادید. شهردار جدید ۵ ماه هست که آمده، چطور مقایسه می کنید؟ اگر کسی کار اجرایی کرده واقعا کار عمرانی در سطح شهر انجام داده باشد می داند که ۵ ماه فرصت کافی نیست.
مصیب غريب زاده رياست كميسيون ماده 100 شهرداري برازجان و عضو شورا در ادامه خاطر نشان كرد: شهردار و معاونین ایشان تعهدی برای حضور در پویش نداده‌اند و فقط می توان آنان را دعوت کرد و نمی شود توقع حضور داشت. ما به عنوان نمایندهی شما مردم، مشکلات را می شنویم و به شهردار منتقل می کنیم.
قايدي ريیس شورای شهر برازجان اظهار کرد: من به آقای قدوسی رأی نداده‌ام ولی از ايشان حمایت می کنم و باید به وي فرصت بدهیم. بنده نمی خواهم از نامبرده دفاع کنم ولی باید شهردار محترم حمایت شوند و اگر تخلفی کرده‌اند باید پیگیری شود.
25 تابلوی بیلبورد تصاوير شهدا در اتوبان برازجان شيراز
در هشتمين جلسه پويش 48-48 جناب آقاي مسعود قائد از پیج برازجان سیتی عنوان كرد : در رسانه‌ها بیان شده که پروژه‌ی تابلوی شهدا ۳ میلیارد تومان هزینه داشته، این همه هزینه بر اساس کدام مصوبه بوده؟ آيا لازم بوده؟ می‌توانستید با این بودجه کلی ماشین آلات به ناوگان شهرداری اضافه کنید. مناطق محروم را محرومیت زدایی کنید. تابلویی که ۲ هفته از نصب آن نگذشته، حدود ۴ عدد از آنها آسیب دیده است.
در پاسخ به اين اظهارات جناب آقاي كاظمي عضو محترم شورا اظهار داشتند:
ما مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب کرده‌ایم که تابلوی شهدا از کارخانه سیمان به سمت ورودی برازجان نصب شود که متأسفانه شهرداری برخلاف مصوبه‌ی شورا از شهر دالکی نصب این تابلوها را آغاز کرده است و در ادامه نیز شهردار در خبرگزاری ها اعلام کرده‌اند که مبلغ ۳ میلیارد تومان هزینه این تابلوها شده است. و نکته‌ی دیگر اینکه این تابلوها در حد ۲۴ ساعت هم دوام نداشته و بعضاً تخریب شده‌اند. متأسفانه برخی از این تابلوها به فاصله نیم متری از کابل‌های برق نصب شده‌اند.

پسماند و جمع آوری زباله:
موسوی شهروند برازجاني در مورد سايت پسماند گفت: باید سایت پسماند را ببینید چه افتضاحی به بار آمده است. چند متر شیرآبه مانده است. چرا شب عید زباله‌ها را آتش میزنید. شما با اینکار هم مردم شهر و هم مهمانان تالارها را اذیت می‌کنید.
حاج عوض صالحی ديگر شهروند برازجاني در رابطه با اين موضوع گفت: مسقف کردن بازار روز اولویت شهر نیست، سایت پسماند اولویت است. درخصوص شیرآبه زباله‌ها که از ماشین حمل زباله در سطح شهر ریخته می‌شود باید خدمتتان عرض کنم که بنده یک شب ماشین حمل زباله را تعقیب کردم و شاهد خروج شیرآبه از مخزن ماشین زباله بودم و در نهایت متوجه شدم که متأسفانه شیر مخزن شیرآبه ماشین حمل زباله، عمداً توسط کارگران حمل زباله باز می‌شود و در شهر ریخته می‌شود. میدانید به چه دلیل؟ به دلیل اینکه شیرآبه زباله در سایت پسماند جمع نشود و اعتراض مردمی را به دنبال نداشته باشد.
بنده شرکت دانش بنیان را برای اصلاح سایت پسماند برازجان آوردم و در قبال ارائه طرح برای اصلاح و بهسازی سایت پسماند حتی یک ریال هم نمی‌گرفت. حتی طرحی داشت که از زباله شهری و صنعتی بنزین و گازوئیل تولید می‌کرد. ولی بعداز گذشت ۸ سال شهرداری حاضر نشده که این طرح مجانی را برای اصلاح سایت پسماند بپذیرد.
چرا؟ به دلیل سودجویی‌ها. پای سودجویی را در این شهر قطع کنید.
حسین بي باك رياست كميسيون عمران شهري و عضو شوراي شهر در پاسخ به اين اظهارات گفت: جلسه‌ای که با موضوع پسماند با حضور فعالان مدنی برگزار شد برای حساسیت موضوع و درکنار هم قرار دادن متولیان امر بوده نه اینکه فرمانداری متولی این امر شود و به جای سایر دستگاه‌های اجرایی این کار را انجام دهد.
متولی پسماند، شهرداری است و سایر دستگاه ها به عنوان حمایت کننده در کنار شهرداری می‌توانند کار را پیش ببرند. دوست عزیزی که به عنوان شرکت دانش بنیان طرحی برای سایت پسماند دارد، از ایشان دعوت می‌کنیم که به فرمانداری مراجعه کند تا بوسیله تسهیلات و در اختیار قراردادن زمین از ایشان حمایت کنیم.

poyesh shora 1poyesh shora 1poyesh shora 1poyesh shora 1poyesh shora 1poyesh shora 1poyesh shora 1poyesh shora 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group