سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

جوان اهل شبانکاره دشتستان با وجود اینکه ۲۴ سال از عمرش می‌گذرد و فصل جدید زندگی‌اش (ازدواج) را نیز تازه آغاز کرده است و باید موانع زیادی را پشت سر بگذارد اما باز هم با همت بلند و نگاه بسیار زیبایش، برای تقسیم بخشی از سفره زندگی‌اش با نیازمندان اطرافش ثابت قدم گام بر می‌دارد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس- شهرستان دشتستان، داوود بحرینی: دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت‌های نیکوی مؤمنان است و به همین دلیل، مورد توجه فراوان در متون دینی واقع شده است؛ در همین راستا یک جوان بوشهری در یک اقدام خداپسندانه و زیبا درآمد پایان هفته خود را به نیازمندان اختصاص داده است.

این جوان اهل شبانکاره دشتستان با وجود اینکه ۲۴ سال از عمرش می‌گذرد و فصل جدید زندگی‌اش (ازدواج) را نیز تازه آغاز کرده است و باید موانع زیادی را پشت سر بگذارد اما باز هم با همت بلند و نگاه بسیار زیبایش، برای تقسیم بخشی از سفره زندگی‌اش با نیازمندان اطرافش ثابت قدم گام بر می‌دارد. خبرنگار فارس به سراغ این جوان می‌رود و به پای صحبت‌هایش می‌نشیند.

deramad niazmand

تقسیم درآمد بین نیازمندان

رضا حاجی‌پور در گفتگو با خبرنگار فارس می‌گوید: حدود هفت سال هست که به کار آرایشگری مشغول هستم و فکر نمی‌کردم به اینجا برسم؛ البته نه اینکه خیلی وضعیت مالی عالی دارم ولی به طور صفر کارم را شروع کردم و الان خوشحالم دستم در جیب خودم هست و روی پای خودم ایستاده‌ام و نسبت به خیلی‌ها الحمدالله وضعیت مالی مناسبی دارم و به همین علت تصمیم گرفتم از چیزی که خدا به من عنایت کرده بین نیازمندان اطرافم که سقف منزل‌شان با چوب است تقسیم کنم.

این جوان آرایشگر می‌گوید: از وقتی که وارد این عرصه شدم با خود عهد بستم اگر روزی وضعیت خوبی پیدا کردم هر از گاهی دست اطرافیانم را بگیرم؛ در همین شهر بررسی کردم و متوجه شدم برخی افراد عاجز هستند موهای خود را اصلاح کنند، دیدن این صحنه‌ها دل آدمی را به لرزه می‌اندازد و دیدن همین صحنه‌های تلخ باعث شد هر از گاهی درآمد پایان هفته خود را به نیازمندان بدهم و هر کسی توانایی مالی ندارد به صورت رایگان اصلاح مویش را انجام بدهم.

کسی مشوقم نبود

وی درباره اینکه چه کسی مشوق او بوده گفت: کسی مشوقم نبود و همان طور که گفتم مشاهده و زندگی سخت برخی افراد بود، بعد از راه اندازی این پویش مجازی برخی از افراد شرم داشتند که این درخواست را برای اصلاح موی خود به صورت رایگان برایشان انجام بدهم، به همین جهت رفتم بررسی کردم و دست پیش گذاشتم.

حاجی‌پور می‌گوید: هر شخصی در هر منصب و صنفی است باید مشوق اطرافیانش باشد؛ با توجه به فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی باید در کنار هم باشیم و دست یکدیگر را بگیریم؛ این پویش تداوم خواهد یافت و امیدواریم دیگر همکارانم که در این صنف مشغول به کار هستند تشویق شوند و پای کار بیایند.

به گزارش فارس، فرهنگ احسان و کمک‌رسانی موجب همدلی و وحدت و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و رسانه‌ها نقش پر رنگی در این زمینه دارند خبرگزاری فارس در بوشهر آمادگی دارد همچنین افراد و چهره‌هایی را به جامعه معرفی نماید و تشویق کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group