شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سرپرست فرمانداری دشتستان به برخورد با انشعابات غیرمجاز در شهرستان اشاره کرد و گفت: فرهنگ مصرف آب باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش دیارجنوب، صادق بوستانی روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در نشست شورای اداری دشتستان با بیان اینکه در شهرستان باید با برداشت های غیرمجاز مقابله شود اظهار داشت: از اعتبارات موجود برای برطرف شدن مشکلات آب شهرستان استفاده شود.
وی افزود: برای تکمیل سد دالکی و دیگر سدهای موجود در شهرستان بایستی پیگیری های لازم انجام گیرد.
سرپرست فرمانداری دشتستان با بیان اینکه فرهنگ مصرف آب باید در جامعه نهادینه شود، افزود: باید از همه ظرفیتهای فضای مجازی و رسانه ها در این زمینه به خوبی استفاده شود.

edari ordibeshth 1
ابوالحسن عالی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این نشست با اشاره به 3 آبشیرین کن موجود در دشتستان اظهار کرد: اب شیرین کن 17 هزار مترمکعبی برازجان حدود 5 هزار متر آن وارد مدار شده که در صورت تکمیل شدن 40 درصد به تولید اب شهرستان کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پروژه های انتقال اب در دستور کار قرار دارد، افزود: پروژه آب از تنگ ارم تا بوشکان در اولویت قرار گرفته که شامل خط انتقال از سد تنگ ارم به شهر ارم، تکمیل و اجرای خط انتقال روستای پرگانک، احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی کلمه، نوسازی خط انتقال تنگ زرد به فاریاب است.
ابوالحسن عالی درخصوص افزایش ظرفیت و خط انتقال آب بیان داشت: پروژه های ابرسانی به مجتمع بنداروز، مخزن 5 هزار متر مکعبی برازجان، مخزن روستای خلیفه ای و دهداران در شبانکاره،تصفیه خانه آب با اعتبار 2 میلیاردتومان در سعدآباد در حال اجرا و تکمیل شدن است.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف اب شهرستان بالاست، افزود: انشعابات غیرمتعارف بیشترین درصد مصرف را دارد و همچنین بخشی از آب دشتستان از کازرون، ابشیرین کن و چاه های شهرستان تامین می شود.
علی محمدی رئیس آب منطقه‌ای استان بوشهر در این نشست بیان کرد: در شهرستان دشتستان اقداماتی در سال های گذشته انجام شده که از آنها می‌توان به سد رییس علی دلواری برای شرب و کشاورزی در حالی که بیست درصد کمتر از سال گذشته آب در آن ذخیره شده، سد تنگ ارم برای تامین آب شرب آن منطقه و سد ارغون در کلمه بخش بوشکان اشاره کرد.
وی افزود: بیشترین تعداد مصوبات در سفر ریاست‌جمهوری در بخش ابرو بوده و بیشترین مبلغ اعتبارات به میزان ۷۲ درصد برای شهرستان دشتستان بوده است.
محمدی ادامه داد: با تخصیص اعتبار جهش خوبی در شهرستان دشتستان صورت گرفته است و اگر تخصیص اعتبار ۱۴۰۱ انجام شود کارهای خوبی انجام خواهد شد.
رئیس آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با اعتبارات خوبی که برای سددالکی در نظر گرفته شد پیمانکار مجددا شروع به کار کرده و اکنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: 90 درصد آب تجدیدپذیر شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و با توجه به کاهش بارندگیها تقریبا تمام دشت ها منطقه بحرانی و ممنوعه شده است و در بخش هایی خصوصا ارم شاهد فرونشست زمین هستیم.
محمدی خاطرنشان کرد: باید با اصلاح آبیاری کشاورزی مقداری از آن را جبران کرد تا وضعیت بدتر از این نشود.
وی یادآور شد: سد دهرود درخواست مردم در سفر ریاست‌جمهوری بود که مطالعه آن را تکمیل و به سازمان برنامه و بودجه داده ایم که هر وقت بودجه آن تامین شد کلنگ زنی را انجام می‌دهیم.

edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1edari ordibeshth 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group