جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته افزایش خوبی در پذیرش بود گفت: پایان اردیبهشت‌ماه زمان ثبت‌نام و گزینش در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در نشست خبری روز سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه ضمن عرض تسلیت فوت علی پیرمرادی خبرنگار پیشکسوت، امین و دلسوز اظهار داشت: حوزه علمیه مرزبان اعتقادات الهی است که همانند دیگر نهادها و سازمان‌ها وظایفی بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: حوزه علمیه در سه حوزه هدایت دینی مردم، خدمت بصیرتی و خدمات اجتماعی و عمومی وظایفش را انجام می‌دهد.
اسماعیلی بابیان اینکه وظایف و نقش پیامبران در طول تاریخ اکنون بر عهده حوزه‌های علمیه گذاشته‌شده ابراز داشت: بانوان یکی از حلقه و زنجیرهای سلسله انسان‌ها در زندگی هستند که حوزه علمیه وظیفه ارائه خدمات و برنامه برای تربیت نسل آینده را بر عهده دارد.
وی در خصوص نقش بی‌بدیل خبرنگاران در جامعه گفت: رسالت خبرنگاری انعکاس موضوعات اجتماع بر اساس آگاهی و حقیقت‌هاست.

elmie nashast 1


مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در تشریح 12 مدرسه علمیه در استان بوشهر بیان داشت: 2 مدرسه در مقطع سیکل در بوشهر و عسلویه، 9 مدرسه در مقطع دیپلم در شهرستان‌های دیلم – گناوه –بوشهر-برازجان –دلوار-اهرم –خورموج –کنگان و جم و مدرسه عالی مشغول به فعالیت و پذیرش هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت زمان پذیرش جدید خواهد بود گفت: سن واجد شرایط پذیرش در مقطع سیکل با حداکثر 18 سال در یک دوره 7 ساله با معدل 15 و در مقطع دیپلم متولدین سال 1361 به بعد با معدل 14 در دوره 5 ساله موفق به اخذ مدرک کارشناسی می‌شوند.
اسماعیلی شمار طلاب حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر را ۲ هزار نفر عنوان کرد و عنوان داشت: از این شمار یک هزار و 200 طلبه در حال تحصیل و 800 نفر طلاب دانش‌آموخته هستند.

elmie nashast 1

وی از اضافه شدن مقطع دکترا در آینده به مدارس علمیه در استان بوشهر خبر داد و گفت: هم‌اکنون افراد متقاضی دکترا برای تحصیل به استان‌های هم‌جوار مراجعه می‌کنند که با رایزنی انجام‌شده با قم به‌زودی شاهد تأسیس رشته دکترا در استان خواهیم بود.
وی با اشاره به افزایش پذیرش حوزه علمیه خواهران در سالیان گذشته بیان داشت: در سال 99 پانزده درصد و سال گذشته 35 درصد افزایش پذیرش بود که باعث بالا رفتن جایگاه حوزه علمیه استان بوشهر در سطح کشور شده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در تشریح دستاوردهای علمی و پژوهشی گفت: کسب مقام‌های اول تا سوم در جشنواره رشد و مقام دوم کشور در جشنواره علامه حلی و تألیف 15 کتاب در سال گذشته ازجمله دستاوردهای حوزه علمیه خواهران تلقی می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group