سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از نهایی شدن آیین‌نامه کالای همراه ملوان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، علی باستین معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه استان بوشهر متکی به اقتصاد دریا است که در این حوزه طرح‌های مهمی اجرا و عملیاتی شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: یکی از مهمترین طرح‌ها در توسعه کسب و کار اقتصاد مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق مرزی است که در این راستا اشتغال روستایی و اجرا طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در اولویت قرار دارد.

وی از اجرایی شدن طرح‌های پرورش آبزیان خبر داد و گفت: در این زمینه پروژه‌های پرورش ماهی و میگو در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر اجرایی شده که تولیدات آن سالانه افزایش می‌یابد.

kala

این مقام مسؤول ادامه داد: تکمیل راه‌اندازی پروژه شهرک شیلات رود شور در شهرستان گناوه از اولویت‌ها استان است؛ جزیره شمالی و جنوبی شهرستان گناوه محل اجرا پروژه ماهی در قفس است که علاوه بر آن در شهرستان‌های شمالی استان طرح‌های آبزی پروری از جمله پرورش ماهی و میگو توسعه یافته است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: طرح‌های مهم بندری در شمال استان بوشهر در حال اجرا است که بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل و افتتاح می‌شود همچنین طرح‌های گردشگری و توسعه مراکز اقامتی یکی از برنامه‌های مهم استان است که در این راستا توجه ویژه‌ای به توسعه زیر‌ساخت‌های نقاط گردشگری شده است.

باستین عنوان کرد: برای ساماندهی کالا همراه ملوان آیین‌نامه آن تدوین و تقدیم هیئت دولت شده که این آیین‌نامه در حال نهایی شدن است و نقش مهمی در توسعه کسب و کار و اشتغال‌زایی در نقاط مرزی و ساحلی استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام شده عملیات ساخت کارخانه فولاد استان بوشهر در شهرستان گناوه به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group