جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به حاکم شدن پدیده گرد و غبار بر فضای این استان، شرایط جوی بر اثر غلظت ریزگردها در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان برای گروه‌های حساس به عنوان هوای ناسالم گزارش شده است.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مصلحیان روز چهارشنبه در این ارتباط اظهار داشت: براساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان غلظت ریزگردها در شهر برازجان تا ساعت هشت صبح امروز ۲۶۷ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده که این میزان غلظت برای بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان به عنوان هوای ناسالم به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: شاخص استاندارد جهانی کیفیت هوا ۱۵۰میکروگرم بر مترمکعب است این در حالی است که میزان گرد و غبار در شهر برازجان چند برابر استاندارد گزارش شده است.

gard khak b
کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: براساس آخرین داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان غلظت ریزگردها در بوشهر ۱۳۶، دیلم ۱۰۰ و عسلویه ۱۱۸ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است که شرایط قابل قبولی به شمار می رود این درحالی است که روز گذشته میزان ریزگردها در شهر برازجان ۱۷۳، دیلم ۱۷۵، بوشهر ۱۵۵ و عسلویه ۲۵۶میکروگرم بر مترمکعب بود.
مصلحیان ادامه داد: داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در این استان بیانگر این است با توجه به جهت وزش باد از شمال به سمت مرکز میزان غلظت ریزگردها در استان روبه کاهش است.
به گفته مصلحیان ریزگردها از روز ۱۹ فروردین ماه وارد استان بوشهر شده و بیشترین میزان غلظت در روزهای ۲۱ و ۲۲ گزارش شده به نحوی که میزان غلظت گرد و غبار در بوشهر روز ۲۱ فروردین ساعت ۲۰ به ۸۹۵ میکرو گرم بر مترمکعب و روز ۲۲ فروردین ساعت یک بامداد به ۷۲۹ میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود.
وی بیان کرد: کانون این گرد و غبار از کشور عراق است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group