پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

خانه مطبوعات یکی از نهادهای موثر در حوزه رسانه و از حامیان مطبوعات است که این روزها در استان بوشهر با بی‌مهری مسئولان روبرو شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل ازخبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: یکی از مهمترین مطالبات مدیران خانه مطبوعات استان بوشهر از مدیران استان، تأمین مکان مناسبی برای فعالیت این نهاد است ولی علیرغم مسئولان در دولت قبل و دولت جدید این مهم به نتیجه‌ای نرسیده است.
در نشست‌های متعددی که بین مدیران و اعضای خانه مطبوعات استان بوشهر با مسئولان استان از جمله استانداران و معاونین و دیگر مسئولان برگزار شده است، همواره موضوع مکان مناسب برای خانه مطبوعات مد نظر بوده است.
مسئولان استانی نیز در این نشست‌ها و در دیدار با خبرنگاران و اهالی رسانه همواره از رفع دغدغه‌های خانه مطبوعات خبر می‌دادند ولی این وعده‌ها به نتیجه نرسیده است تا خانه مطبوعات بوشهر با مشکلات بیشتری روبرو شود.
خانه مطبوعات یکی از نهادهای مؤثر در حوزه رسانه و از حامیان خبرنگاران و مطبوعات است که این روزها در استان بوشهر با بی‌مهری مسئولان روبرو شده است و خانه‌ای برای خود ندارد.
روز گذشته پس از ماه‌ها چالش، خانه مطبوعات بوشهر مکان اجاره‌ای خود را نیز از دست داد تا مشخص نباشد که مراجعین به خانه مطبوعات باید در کجا مطالبات و مسائل خود را دنبال کنند.

khane matboat
بی‌مهری مسئولان به خانه مطبوعات
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر با انتقاد از بی مهری مسئولان بیان کرد: دیروز پس از مدت‌ها چانه زنی، شکایت، احضار و پلمب محل خانه مطبوعات، برای تخلیه محل خانه رفتیم تا وسایل خانه را به جایی دیگر منتقل کنیم.
علی‌هوشمند با اشاره به اینکه نداشتن مکانی برای جابجایی و انتقال وسایل خانه مطبوعات باعث شده تا از این وضعیت خجالت بکشم، افزود: از عکس‌ها و قاب‌های زخمی که حالا معلوم نبود، باید بر کدام دیوار بیاویزمشان یا در کدام آلبوم آرامشان کنم خجالت کشیدم.
وی خاطرنشان کرد: از آن مانیتور غبار گرفته، از آن شش صندلی مظلوم، از آن میز و قفسه مغموم… و از یک وانت آرشیو مجلد نشریات استانی که از پیشینیان خانه، به ما رسیده بود خجالت کشیدم.
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه نمی‌دانیم وسایل خانه مطبوعات را کجا ببریم افزود: نمی‌دانیم که این وسایل کجا بگذاریم و این آرشیوها را که به امانت به دست ما رسیده بود، به دست که بسپاریم.
شهردار و استاندار وقت ملاقات ندادند
وی با اشاره به اینکه شهردار بوشهر دست به شکایت شده و بارها ما را با احضار و پلمب، تهدید کرده تصریح کرد: چند روز قبل از عید یک قشون مأمور معذور، از شهرداری به همراه دستگاه موتور جوش، درب خانه را پلمب کرده بودند و از ما تعهد گرفته بودند که در اسرع وقت وسایل را جا به جا کنیم.
وی گفت: در هنگام تخلیه خانه مطبوعات از نگاه آن دو جوان کارگر بدخشانی. وقتی که آرشیوهای مجلد و سنگین نشریات را در کوله می‌گذاشتند و از پله‌های مرتفع ساختمان به پایین می‌بردند و با آن لهجه شیرین دری می‌گفتند: «فرجام کار ژورنالیست‌ها، همین ناکامی است آقا!» خجالت می‌کشیدم.
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه شهردار و استاندار مدت‌ها است درخواست ملاقات ما را بی جواب گذاشته‌اند، افزود: حالا با این بی‌مهری‌ها باید وسایل خانه مطبوعات را در شهری دیگر به امانت بگذاریم.
از مسئولان استان بوشهر انتظار می‌رفت که رفتار بهتری با خانه مطبوعات داشته باشند ولی وعده‌های آنها عملی نشد تا حالا خانه مطبوعات استان بدون خانه و کاشانه و بدون حامی و همراه بماند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group