جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش دیارجنوب، با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.
آستان قدس رضوی در اطلاعیه ای ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز اعلام کرد موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

emam reza
فرد ضارب در اختیار نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی است
استاندار خراسان رضوی گفت: متاسفانه یکی از طلبه‌ها به شهادت رسیده است و دو طلبه دیگر در بیمارستان هستند.
او گفت: فرد ضارب دستگیر شده است که در اختیار نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی است. یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد.
جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند
به گفته منابع مطلع، این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.
آنها هنگام حمله در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.
یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت امام رضا (ع) در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.
تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت حقیقات ویژه درباره موضوع درگیری و شهادت طلبه ها در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی دقیق در مورد آن صورت خواهد گرفت.

هویت ضارب ۳ روحانی در حرم رضوی مشخص شد/ تبعه خارجی است
دادستان خراسان رضوی اعلام کرد که ضارب ۳ روحانی در حرم رضوی فردی تبعه خارجی است.
دادستان خراسان رضوی گفت: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام و بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است.
ضارب فردی تبعه خارجی است
هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالین و ساکنین حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده‌اند.
ضارب با نام (ل . م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی می باشد نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد.
حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد.
حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود./ باشگاه خبرنگاران

تصویری از سه طلبه ای که امروز در حرم مطهر رضوی مورد حمله قرار گرفتند

 tolab mashhad

تصویر ضارب سه طلبه در حرم مطهر رضوی

zareb hadese1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group