سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

پیکر شهید ستوان سوم " سید نوید موسوی " از سربازان نیروی انتظامی در بخش امام حسن شهرستان دیلم، روز پنج‌شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر تشییع و به زادگاهش در استان کهگیلویه و بویر احمد منتقل شد.

به گزارش دیارجنوب، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آئین گفت: شهید ستوان سوم "سید نوید موسوی" امروز بعنوان سید الشهدای نیروی انتظامی استان بوشهر شناخته می شود و به خانواده این شهید بزرگوار و نیروی انتظامی که چنین افراد مقتدر، عرشی، آسمانی و ولایی که حافظ امنیت تا سر حد جان تربیت کرده باید تبریک گفت.

tashi naja1
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: شهید موسوی در میدان حفظ امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور داشت و مقاومت کرد و جان خود را در این راه گذاشت به طور یقین خداوند فرشتگان را بر او نازل و او در فضای عرشی مهمان خدا و بهشت از آن او است و خداوند ولایت او را دارد.
وی بیان کرد: شهید با شهادت خود افتخار ملی، عزت اسلامی، غرور خانوادگی و علو شخصیت فردی در اوج کمال انسانی کسب می کند.

tashi naja1
صفایی بوشهری افزود: زیباترین و بهترین عروج انسان از دنیا و آخرت شهادت است و این بهترین و با ارزش ترین مدال افتخار یک انسان به شمار می‌رود که در ارتحالی که قهری است الهی و عرشی شود.
وی ادامه داد: افتخار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران این است که تا سرحد شهادت حافظ امنیت است.
استاندار بوشهر نیز گفت: جلسه‌های پایانی سال گذشته در شورای تامین بر ایجاد امنیت اساسی در استان برای پذیرش میلیونها مهمان و گردشگر متمرکز بود و از آنجائیکه محور نظم و امنیت و امور مربوط به تامین مال و جان مسافران برعهده فرمانده نیروی انتظامی بود بیشترین بار مسئولیت بر این سازمان تعریف و تعیین شد.
احمد محمدی زاده افزود: در طول ۱۵ روز گذشته فرماندهی انتظامی استان و یگان‌های تابعه و سایر نیروهای مسلح با تمام توان برای تامین امنیت مسافران در میدان حضور داشتند.
وی بیان کرد: امروز هزاران نیروی پلیس از یگان‌های مختلف عملیاتی حتی مرزبانی برای تامین امنیت مسافران در جاده ها و سواحل با تمام اقتدار در صحنه حضور دارند و اگر امروز ما یک عید نوروز خوب را سپری کردیم حاصل زحمت پلیس و همه دستگاه‌های مرتبط است.
محمدی زاده افزود: امروز خون‌بهای این امنیت و آسایش مردم و مسافران نوروزی شهید سید نوید موسوی است که امروز در این جمع جنازه او تشییع می‌شود.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح و پلیس در بحث تامین امنیت با هیچ کسی سرسازش و مماشات ندارند.

tashi naja1
به گفته استاندار بوشهر نیروهای مسلح شامل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مقابل تمام تهدیدهای داخلی و خارجی با تمام قوا ایستاده و دشمنان را سرجای خود نشانده اند.
وی تاکید کرد: اراده ما برای تامین امنیت کشور، مردم، انقلاب و توسعه آن با تقدیم این شهدا استوارتر و مصمم تر خواهد بود و این خون شهدا است که راه ما را در ایران و در منطقه و دنیا باز کرده و امروز انقلاب اسلامی در حوزه های گسترده ای از دنیا و منطقه گسترش داده شده است.
سه شنبه شب در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی اینکه یک دستگاه خودرو وانت پراید به صورت مشکوک در خیابانی پارک شده است، گشت کلانتری بخش امام حسن سریع برای بررسی موضع به محل اعزام شدند به محض حضور عوامل انتظامی در صحنه، فردی با اسلحه کلاشینکف به سمت ماموران تیراندازی کرد و با استفاده از تاریکی شب متواری شد.
بر اثر درگیری گشت انتظامی پلیس با سارق مسلح در بندر امام حسن، سرباز وظیفه ستوان سوم "سید نوید موسوی" بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و ستوان‌یکم انتظامی " جلیل دازه" به دلیل جراحت وارده به بیمارستان گناوه انتقال یافت و تحت درمان است.
بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است. / ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group